- ورزش

مربی سابق بارسا در عربستان: پردآمدترین در تاریخ

لوئیس کورتس که با تیم زنان بارسا قهرمان سه گانه شد، اکنون مربی تیم زنان عربستان شده و بیشتر از هر مربی در رده زنان درآمد خواهد داشت.

 لوئیس کورتس، مربی‌ای که تیم فوتبال زنان بارسا را ​​به اوج افتخار رساند، در حال حاضر یک چالش جدید دارد. او دیروز به عنوان سرمربی چهار سال آینده تیم زنان عربستان معرفی شد. 

راهیابی آنها به جام جهانی 2027 آسان نیست. تیم فوتبال زنان عربستان تا سال 2021 ایجاد نشده بود و آنها اولین بازی‌های رسمی خود را سال گذشته انجام دادند. تا سال 2018 زنان به شدت از رفتن به ورزشگاه منع می‌شدند اما حالا شرایط متفاوت شده است.

در واقع عربستان بار دیگر از ورزش برای موجه‌تر کردن چهره جهانی خود استفاده می‌کند. مثلا آنها با روبیالس و پیکه توانستند سوپرجام اسپانیا را به کشور خود ببرند یا با فوتبالیست‌های بزرگی قرارداد بسته‌اند تا لیگ مردان خود را به یک ویترینی لوکس تبدیل کنند.

 

چند روز پیش نیز اعلام شد جان رام (ستاره گلف) با قراردادی 500 میلیون دلیل قصد دارد در لیگ LIV عربستان بازی کند. اکنون گفته می‌شود که لوئیس کورتس نیز به پردرآمدترین مربی تاریخ فوتبال زنان در سطح تیم ملی تبدیل خواهد شد. 

البته که او سزاوار آن است. پس از خروج ناعادلانه او از بارسا، و پس از اینکه مجبور به فرار از اوکراین، جایی که آنجا مربی بود، به دلیل رخ دادن جنگ شد، کورتس و کارکنانش سزاوار این هستند که زندگی به آنها در عربستان لبخند بزند.

ورزش سه