- اجتماعی

معتادان متجاهر در قالب طرح «آرامش شهر» از کیش جمع آوری می‌شوند

 

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: مرحله ششم طرح «آرامش شهر» با هدف برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در این جزیره آغاز شد.

سرهنگ «علی اصغر جمالی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح از امروز به مدت ۷۲ ساعت اجرا می‌شود، افزود: در این طرح علاوه برتقویت اقدامات مستمر پلیس در این حوزه، دستگاه‌های دخیل به ویژه شورای هماهنگی مبارزه موادمخدر، دستگاه قضایی، سازمان منطقه آزادکیش، رسانه‌ها و مردم مشارکت دارند.

وی در رابطه با جمع آوری معتادان متجاهر طی پنج مرحله پشین این طرح، اظهار کرد: در مراحل قبلی این طرح، ۴۵نفر از افرادی که به کیش سفر و توان ادامه زندگی و کار را بواسطه اعتیاد شدید نداشتند برای رفع مشکل بیماری خود به مراکز ترک اعتیاد استان هرمزگان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش خاطرنشان کرد: پلیس برای تحقق شعار نوروزی «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» از هیچ تلاشی فرو گذار نبوده و با حمایت خوب مردم از طریق سامانه ۱۱۰ماموریت های خود را با هدف حفظ نظم و امنیت پایدار تشدید می‌کند.

طی سال جاری ۱۱۴ طرح مختلف در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح جزیره کیش اجرا و در همین راستا کشفیات مواد مخدر ۲۶ درصد افزایش یافته است.

طی سال ۱۴۰۲، ۶۵۰ معتاد از سطح جزیره جمع آوری و ۶ باند توزیع مواد مخدر منهدم شده است.