- فیلم و سینما

نقش زنان در تاثیرگذاری آثار سینمایی کلیدی است

کارگردان سریال‌های “نبردی دیگر” و “بچه‌های هور” گفت: هر کالایی که بهتر ارائه شود، مورد توجه بیننده قرار می‌گیرد.

عبدالله باکیده کارگردان سریال های “نبردی دیگر” و “بچه‌های هور” به مناسبت روز سینما در گفت‌وگو با خبرنگار “تیتریک” گفت: فیلم خوب مخاطب را به سینما می کشاند، اگر فیلم جذاب، مخاطب پسند، دارای کیفیت و سوژه مناسب باشد، مخاطب را به سمت خود جذب می کند.

وی با بیان اینکه گرانی بلیت سینما یکی از دلایل افت مخاطب است، ادامه داد: طی سال های اخیر سینما رفتن برای یک خانواده ۴ نفره حدود ۸۰۰ تومان خرج دارد.
 
باکیده افزود: مشکل سخت افزاری یکی از دلایل افت مخاطب سینماست و سینماها متناسب با پیشرفت صنعت به روز نشده اند.
 
کارگردان فیلم سینمایی “پوتین” به نقش زن در سینما اشاره کرد و تصریح کرد: اوایل انقلاب نشان دادن جایگاه زن در سینما سخت بود اما کم کم فضا برای این مهم فراهم شد و امروز بسیاری از شخصیت های اصلی فیلم ها، بانوان هستند.
 
وی در خصوص فیلم های کمدی در سینما گفت: این فیلم ها جزو آثاری هستند که سینمای بدنه یا بخش خصوصی می سازد و نیاز جامعه است، مخاطبینی که دنبال تفریح هستند سراغ این آثار می روند.
 
باکیده ادامه داد: از دیدگاه من وجود فیلم های کمدی در سینما ضروری است اما فیلم سازان باید از صحنه های سخیف دوری کنند. این نوع فیلم در همه جای دنیا وجود دارد و مخاطب پسند خواهد بود.
 
کارگردان فیلم سنیمایی “عشقولانس” افزود: فیلم های کمدی بسیار ساده هستند و تماشاگر ۹۰ دقیقه با این فیلم شاد است، می خندد، گریه می کند و گاهی دیالوگ های فیلم را تکرار می کند، این ذات سینما بوده و در سراسر دنیا وجود دارد اما این آثار با کمدی انسانی و ایده آل فاصله دارند و نمی توان از فیلم سازان برای ساخت چنین آثار فاخری انتظار داشت.
 
وی تاکید کرد: اگر سطح فیلم هایمان را به خارج از کشور برسانیم و فیلم سازی را به عنوان یک صنعت پولساز و ارزآور بشناسیم، کیفیت و سطح آثار ارتقا پیدا می کند و فیلم مجبور است باب مخاطب و بروز باشد اما تا زمانی که نمایش این آثار تنها در کشور است،  ضعف در آثار وجود دارد.
 
باکیده با بیان اینکه سینمای خانگی تهدیدی برای سینما نیست، گفت: در دنیای امروز سینما، تلویزیون، اکران آنلاین، سینمای خانگی باید وجود داشته باشد و با هم برای بهتر شدن رقابت کنند.
 
کارگردان “صلیب طلایی” در خاتمه خاطرنشان کرد: به نوبه خودم سالروز سینما را به همه همکارانم، مردم ایران، سینما دوستان تبریک می گویم، امیدوارم در سال آینده اتفاقات خوبی برای سینمای ایران بیفتد.
 
شبکه اطلاع رسانی راه دانا

دیدگاهتان را بنویسید