- هنر

نمایش «چوب» در یک جشنواره آمریکایی

«چوب» به کارگردانی مرتضی پایه‌شناس به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «روایت‌های خیلی کوتاه» در آمریکا راه یافت.

به گزارش روابط عمومی فیلم، فیلم کوتاه «چوب» ساخته مرتضی پایه شناس به بخش مسابقه شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «روایت‌های خیلی کوتاه» که 4 آذرماه در شهر هارتفورد، کنتیکت آمریکا برگزار می‌شود، راه یافت.

این جشنواره به نمایش فیلم های روایتگر کمتر از شش دقیقه اختصاص دارد. هرسال بیش از هزاران فیلم از سراسر جهان با سبک ها و موضوعات مختلف در این جشنواره به نمایش در می آیند که این جشنواره را تبدیل به محلی منحصر به فرد برای فیلم های خیلی کوتاه کرده است.

در خلاصه داستان «چوب» آمده: «چوب»؛ بستگی دارد کدام سمتش را بخواهید. پخش بین‌الملل مستند «چوب» بر عهده واحد بین‌الملل سازمان سینمایی سوره است.

«چوب» امسال در جشنواره فیلم‌های خیلی کوتاه فرانسه، جشنواره فیلم‌های خیلی کوتاه تری کورت فرانسه، جشنواره آرلینگتون آمریکا، رجیوی ایتالیا و … حضور داشته است.
عوامل این فیلم عبارتند از تصویربرداران: محمد سلطان، امیرحسین جان‌پناه، علی نیکبخت، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان، طراح صدا: محمدحسین ابراهیمی، تدوینگر: مرتضی پایه‌شناس.

مرتضی پایه شناس کارگردانی مستندهای «گلوله باران»، «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «جای خالی یک نفر»، «غروب روز بعد» و … را در کارنامه دارد.

پانا