- فرهنگی

واژه‌های فارسی جدی‌ترین المان هویتی ما به‌شمار می‌رود

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ، عبدالرحیم افروغ  در گردهمایی و هم اندیشی اهالی چاپ و تبلیغات استان بوشهر با حضور عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این گردهمایی به‌ بهانه پاسداشت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی که بیش از 30 سال عمر خود را وقف احیای زبان غنی و پرشور فارسی کرد، برنامه‌ریزی شد. ما به‌عنوان میراث‌داران این زبان باید در پاسداشت آن اهتمام بورزیم.
افروغ با اشاره به نقش و تاثیر کانون‌های تبلیغاتی، چاپخانه‌ها و فعالان صنعت چاپ در حفظ و ترویج زبان و واژه‌های اصیل فارسی افزود: شما می‌‎تواند ظاهر و نمای شهر را به سمت فضایی سوق بدهید که در دل آن زبان و کلمات اصیل فارسی جای دارند که در بطن آن‌ها معانی بلندی نظیر غیرت، شجاعت، همت، اصالت و نجابت گنجانده شده‌است.
وی یادآور شد: خدشه‌وارد شدن به زبان فارسی خدشه‌وارد شده به اصول و ارزش‌های ماست. بنابراین باید با جان و دل از این زبان که جدی‌ترین المان هویتی ما به‌شمار می‌رود، مراقبت کنیم. زبان فارسی برای ما دستاوردهای بزرگی داشته و یک نظام و ساختار ارزشی ایجاد کرده، به‌طوری که در دنیا به‌دلیل داشتن این میراث ارزنده، صاحب حرف و نام شده‌ایم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآورشد: امیدواریم گردهمایی امروز دستاوردهای خوبی برای پاسداشت زبان فارسی در فضای شهری با همکاری کانون‌های تبلیغاتی و فعالان حوزه چاپ استان داشته باشد. همچنین در این فرصت مسائل و مشکلات این دو صنف هم شنیده و با اهتمام مدیران امر برطرف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید