- ورزش

پیدا و پنهان پیروزی ایران مقابل امارات / خط حمله آتشین و تکرار اشتباهات مهلک

تیم ملی ایران با نمایش هجومی مقابل امارات به برتری رسید و با ۹ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد.

 تکلیف گروه C مسابقات جام ملت های آسیا شب گذشته مشخص شد و تیم ملی ایران با سه پیروزی و امتیازات کامل به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد. امارات به لطف گل زده بیشتر نسبت به فلسطین به عنوان تیم دوم از این گروه صعود کرد.

ایران در بازی مقابل امارات نمایش هجومی داشت و قلعه نویی با ۶ تغییر تیم خود را راهی این مسابقه کرد. بدون شک ایران تیم برتر زمین بود و اگر کمک داور ویدیویی نبود سنگین ترین شکست تاریخ امارات مقابل تیم ملی رقم می خورد. اما این بازی به خوبی نقاط ضعف و قوت تیم ملی را نمایان کرد.

خط حمله آتشین با زوج سردار و طارمی

زوج سردار و طارمی در بازی مقابل امارات نمایش بی نظیری داشتند. هماهنگی این دو مهاجم طوری هست که چشم بسته هم دیگر را پیدا می کنند. در بازی دیشب این زوج هر کاری که خواستند انجام دادند و بدون شک مدافعان امارات شب سختی را سپری کردند. طارمی با پاسهای بی نقص آزمون دبل کرد. این اتفاق زنگ خطری برای تیم های دور بعد هست که با کوچکترین اشتباه تنبیه سختی خواهند شد. البته نباید قایدی را فراموش کنیم که یکی از بهترین بازیکنان ایران در این دوره بوده و در ترکیب ثابت قرار میگیرد.

تکرار اشتباهات مهلک

نمایش هجومی تیم ملی مقابل امارات باعث شد ضعف خط دفاعی دیده نشود. پنالتی امارات روی سهل انکاری محض کنعانی زادگان به دست آمد که می توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد.  تعویض های زیادی که در این بازی انجام شد باعث افت محسوس تیم ملی شد. جهابخش بعد از ورود به زمین ۲ بار توپ را لو داد که یکی از همین توپ ها باعث بازشدن دروازه ایران شد. آنطور که مشخص است بعد از لو رفتن توپ باید خیلی سریع این اشتباه جبران شود ولی این مورد در دو بازی ایران هنوز رفع نشده است و کادر فنی باید برای این مشکل راه حل درستی پیدا کند چون در مسابقات حذفی این اشتباهات می تواند باعث حذف ایران شود.  به نظر می رسد ترکیب اول ایران در این بازی بهترین ترکیب تیم ملی است چون دقیقا بعد از تغییر ترکیب اولیه تیم، امارات صاحب پنالتی و گل شد.

بیرانوند متخصص گرفتن پنالتی در بازیهای حساس

بیرانوند با مهاری پنالتی مهاجم امارات نشان داد که به معنای واقعی کلمه  متخصص مهار پنالتی در بازیهای حساس است. او در دور قبل مسابقات هم پنالتی بازیکن عمان را مهار کرد. و معروفترین مهار پنالتی اون هم مقابل رونالدو بود که هنوز هم در خیلی از تصاویر تلویزیونی دنیا پخش می شود. مهار پنالتی او در بازی دیشب تمجید فیفا را در پی داست که با یادآوری مهار پناتی رونالدو از این دروازه بان تمجید کرد. مهار پنالتی توسط بیرانوند باعث افزایش روحیه ملی پوشان شد و بعد از ۲ دقیقه طارمی گل دوم ایران را به ثمر رساند.