- اجتماعی

چرا خطوط بی.آر.تی شبانه‌روزی شد؟

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در رابطه با علت تصمیم‌گیری برای شبانه‌روزی شدن فعالیت اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی در تهران توضیح داد. او در این خصوص گفت: اولین خط بی‌آرتی تهران از چهارراه تهرانپارس تا میدان آزادی در شب‌های بسیار سرد زمستان در دهه هشتاد راه‌اندازی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در رابطه با علت تصمیم‌گیری برای شبانه‌روزی شدن فعالیت اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی در تهران توضیح داد.

او در این خصوص گفت: اولین خط بی‌آرتی تهران از چهارراه تهرانپارس تا میدان آزادی در شب‌های بسیار سرد زمستان در دهه هشتاد راه‌اندازی می‌شد و وقتی این ایستگاه‌ها را می ساختند بنده به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک وقت، برای نظارت در محل حضور داشتم. کارگران در این کارگاه به صورت سه شیفته کار می‌کردند. دما در کارگاه عمرانی در پایانه شرقی بسیار پایین بود و حضور چند دقیقه ای کنار بخاری‌ها غنیمت.

تشکری هاشمی ادامه داد: نیمه‌های شب ایستگاه‌ها در حال نصب بود که در نزدیکی میدان امام حسین (ع) یک خانم و آقای جوان پیاده از سمت شرق به غرب تردد می‌کردند، جلوآمدند و از ما پرسیدند که چه کاری انجام می‌دهیم و ما پاسخ دادیم که در حال راه‌اندازی ایستگاه‌های اتوبوس‌های تندرو هستیم.

چرا خطوط بی.آر.تی شبانه‌روزی شد؟

او اضافه کرد: این خانواده که در آن ساعت از نیمه‌شب و در سرمای زمستان، امکان تهیه تاکسی نداشتند و ناچار بودند مسیر را پیاده طی کنند، پرسیدند کی اتوبوس‌ می‌رسد تا ‌بتوانیم سوار شویم؟ برای بنده بسیار سخت بود که یک شهروند تهرانی هزینه تهیه آژانس نداشته باشد و در شب تهران اتوبوس نداشته باشد که بتواند با آن تردد کند. واقعاً از آن خانم و آقای جوان خجالت کشیدم که چرا ناوگان شبانه‌روزی نداریم. همان لحظه تصمیم گرفتیم که اتوبوس‌های تهران را شبانه روزی کنیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: با خود فکر کردیم حتی اگر به فاصله نیم ساعت یکبار در ساعات شب، اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها توقف کنند اما می تواند مشکل شهروندی که نمی‌تواند با آژانس تردد کند، را حل کند تا مردم ناچار نشوند، در چنین شرایطی مانند سرمای آن شب پیاده تردد کنند. این چنین شد که در خطوط تازه تاسیس بی.ار.تی خدمات‌ رسانی شبانه روزی مدنظر قرار گرفت

پایگاه خبری آرمانشهر