- بناهای تاریخی

کشف خانه ای که اتاقی تزئین شده با موزاییک هایی شگفت انگیز دارد

 براساس آخرین خبرهای واصله، کشف خانه ای که اتاقی تزئین شده با موزاییک هایی شگفت انگیز دارد، صورت گرفت.

باستان شناسان در رم موفق به کشف سالن مهمانی شدند که دیوارهای آن با موزاییک های رنگی تزئین شده است. این اتاق زیبا با آثار خیره کننده آن بخشی از یک خانه اشرافی است که حدود 2300 سال پیش ساخته شده است. این خانه در نزدیکی قلب مرکزی رم قرار دارد. باستان شناسان فکر می کنند این خانه متعلق به خانواده اشرافی یک فرمانده روم باستان است که احتمالاً سربازان را در جنگ رهبری میکرد.

دیوار کشف شده مملو از موزاییک های رنگی است که صحنه های پر زرق و برق را به نمایش می گذارند و با قطعات صدف دریایی، سنگهای رنگدانه آبی مصری، تکه های شیشه و تکه های سنگ مرمر رنگی و سنگهای دیگر ساخته شده است. برخی از صحنه های به تصویر کشیده شده بر روی موزاییک ساختمانهایی را نشان می دهد که نمایانگر یک شهر هستند.

همچنین در برخی از صحنه ها، کشتی و پرندگان دریایی دیده می شود که می تواند نمایش صحنه جنگ باشد. حتی برخی از صحنه ها محفل پیروزی در نبرد را به نمایش گذاشته اند. تصاویری از درختان انگور، برگهای نیلوفر آبی، سلاح ها، شیپورها، صحنه های شبانی، مناظر ساحلی و کشتی ها از دیگر تصاویری است که توسط موزاییک ها ساخته شده اند و دیوار را تزئین کرده اند.

این خانه در چندین طبقه در اطراف یک دهلیز باغ مرکزی ساخته شده که شکوه خانه های اشرافی رومی را در سالهای پایانی روم باستان به نمایش میگذارد.