- فرهنگی

۲۰ میلیون دانش آموز به آثار جشنواره عروسکخونه در دوره اول رای دادند

 

تهیه‌کننده برنامه «عروسکخونه» با اشاره به شرکت ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در دوره نخست این جشنواره از طریق سامانه شاد گفت: پخش نمایش‌ها از این شبکه دانش‌آموزی و شبکه نهال در حال انجام است و دانش‌آموزان می‌توانند آرای خود را از طریق شاد اعلام کنند.

علی خواجه اظهار کرد: برنامه عروسکخونه یک جشنواره استعدادیابی است که سال گذشته دوره اول آن همزمان با نوروز ۱۴۰۲ برگزار و با استقبال گسترده و غافلگیرکننده از سوی کودکان، مخاطبان شبکه کودک و هنرمندان نمایش های عروسکی روبرو شد.

وی افزود: امسال به واسطه این استقبال و درخواست برای ادامه برنامه و همت مرکز سیمرغ و مدیریت شبکه کودک، دوره دوم جشنواره طراحی شد. این دوره از اواخر دی‌ماه فراخوان داد و تا ۳۰ بهمن آثار شرکت کنندگان و علاقه مندان دریافت شد.

تهیه‌کننده عروسکخونه ادامه داد: ۷۰ اثر به دبیرخانه دومین دوره جشنواره ارسال شد و از این تعداد ۲۲ اثر توسط هیات انتخاب، به بخش مسابقه راه پیدا کرد. هیات انتخاب را برگزارکنندگان و تیم تهیه برنامه، نمایندگان نمایشگران عروسکی خانه تئاتر و متخصصین تشکیل می‌دادند.

خواجه افزود: در نیمه اول اسفند، تولید برنامه و برگزاری مسابقه آغاز شد و گروه‌های پذیرفته شده به تهران دعوت شدند و نمایش های خود را اجرا کردند و تولید برنامه نیز اغاز شد. پس از ۲۰ روز، تولید برنامه به پایان رسید و از ۲۶ اسفند، پخش این برنامه از شبکه نهال آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار رای برای معرفی سه گروه برتر از سوی مخاطبان در بستر پیام‌رسان شاد دریافت شد و امیدوارم امسال شاهد مشارکت بیشتر دانش آموزان و گروه های هدف این جشنواره باشیم، افزود: مجموعه شاد بخش مجزایی برای ثبت آرا طراحی کرده و همه نمایش ها در این بستر در بخش اختصاصی عروسکخونه قابل رویت است و هر نمایش نیز صفحه اختصاصی خود را دارد. در کنار مریم کاظمی و فاطمه امینی، رضا بنفشه‌خواه بازیگر افتخاری این فصل در کنار تیم ما هستند و عروسک میزبان برنامه، شخصیت گودرز است که امیدوارم مورد استقبال بچه ها قرار گیرد.

تولید این برنامه با حمایت مرکز سیمرغ صداوسیما در گروه تولیدات نمایشی این مرکز انجام شده و پخش این آثار از شبکه کودک است. اختتامیه، نیمه اول اریبهشت برگزار می‌شود که طی آن، در مراسمی با حضور هنرمندان نمایش عروسکی، پیشکسوتان و هیات داوران، گروه های برتر و کودکان معرفی خواهند شد.

ابرنا