- هنر

۸۶ اثر به جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول ارسال شد

 

مسوول دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: ۸۶ اثر صحنه ای و خیابانی برای دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول ارسال شده است.

محمدرضا خردمند افزود: هیات انتخاب آثار نمایشی صحنه‌ای و خیابانی پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول از بین ۶۴ اثر صحنه‌ای و ۲۲ اثر خیابانی متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره، هشت نمایش صحنه‌ای و چهار نمایش خیابانی را برای حضور در این جشنواره معرفی کردند.

وی با اشاره به اسامی آثار راه‌یافته به پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول ادامه داد: در بخش تئاتر صحنه‌ای ” مینا و میچا ” به کارگردانی علیرضا شریفی‌نیا از شهرستان مشهد به این جشنواره راه یافته است.

مسوول دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر گفت: ” لولوی آوازخوان” به کارگردانی فریده مرادی از شهرستان آغاجاری، ” پ. پاک، ت. تمیز” به کارگردانی مهران مقدر از شیراز و ” قلم جادویی” به کارگردانی علی فریدونی از شاهین شهر اصفهان از دیگر آثار پذیرفته شده در این جشنواره هستند.

وی افزود: ” شاهزاده کوچولو ” به کارگردانی مرضیه درخشان‌نیا و ” نون زنجبیلی ” به کارگردانی فاطمه ابرا پایدار هر ۲ از شهرستان همدان، “هفت در مهربونی” به کارگردانی امیر خردمند و “۲۸۸۸ ” به کارگردانی ستار رشنو هر ۲ از شهرستان دزفول از دیگر آثار راه یافته به این جشنواره هستند.

خردمند گفت: برای بخش تئاتر خیابانی این جشنواره نیز ” چوبانلار” به کارگردانی مهدی صالحیار از شهرستان تبریز، “گسار” به کارگردانی علی سامری از شهرستان خارک استان بوشهر، ” لک لکی جون و دوستان مهربون” به کارگردانی فرامرز غلامیان از شاهین شهر اصفهان و “وعده ما نه شب” به کارگردانی فرید طاهری شهرستان ایذه از دیگر آثار پذیرفته شده در بخش تئاتر خیابانی به این جشنواره می‌باشند.

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری عبدالحمید صادق جولا ۲۳ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

ایرنا