- فرهنگی, فیلم و سینما

اصفهان قطب سینمای کشور می شود

دبیر جشن پاتوق فیلم کوتاه اصفهان گفت: اصفهان به زودی پس از تهران قطب سینمای ایران خواهد شد.

 این مراسم که به دلیل ملاحظات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با حداقل مدعوین برگزار ‌شد.

سید محمد طباطبایی، در آیین اختتامیه این دوره از جشن پاتوق اظهار داشت: خدا را شاکرم که فیلم کوتاه اصفهان آنقدر بزرگ شده که با افتخار می توانیم اعلام کنیم بزرگترین پاتوق فیلم کوتاه ایران را با حدود ۷۰۰۰ مخاطب علاقمند داریم و اگر کرونا نبود سالنهای سینما را مملو از جمعیت علاقمند به فیلم کوتاه می دیدیم.

وی ادامه داد: اصفهان به زودی پس از تهران قطب سینمای ایران خواهد شد و عاشقان و علاقمندان به پرده‌های نقره‌ای، با فیلم‌هایی که در اصفهان و توسط فیلمسازان موج نوی سینمای اصفهان ساخته می شوند سیراب خواهند شد، و این محقق نخواهد شد مگر با حمایت مدیران و همت عوامل خوب سینمای اصفهان.

دبیر دومین و سومین جشن پاتوق فیلم کوتاه اصفهان اضافه کرد: امیدوارم جشن فیلم کوتاه اصفهان از دوره آینده تبدیل به یک جشن باشکوه ملی و بعد هم بین المللی شود و هدف گذاری اصلی این جشن حمایت و استعدادیابی جوانان جویای نام خواهد بود.

طباطبایی در پایان با اشاره به حامی‌های دومین و سومین جشن پاتوق اضافه کرد: شهرداری اصفهان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حوزه هنری استان اصفهان، دوستان عزیزم در شرکت‌ تخصصی عکاسان و موسسه نوای مهر و کلی از بچه‌های خوب و پرانگیزه پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان که تلاش کردند تا این جشن بر پا شود. 

معتمدی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در آیین اختتامیه دومین و سومین جشن پاتوق فیلم کوتاه اصفهان گفت:‌ اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوانی‌ست و همین هاست که شهره این شهر را جهانی کرده است.

وی افزود: اصفهان به زاینده رود و هنرمدانش زنده است، هنرمندان آنچنان درخشیده‌اند که جهانیان آن‌ها را می‌شناسند.

معتمدی افزود: جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز یکی از رویدادهایی است که شهرداری و شورای شهر اصفهان به صورت جدی از آن‌ حمایت کرده است و همت سینماگران نیز به بهتر برگزار شدن این رویداد کمک کرده است.

ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید