ژان پیر گروم باخ که در جوانی و به هنگام پیوستن به ارتش متفقین نام خود را از سر ارادت و علاقه به هرمان ملویل نویسنده امریکایی به مل ویل تغییر داد فیمسازی یگانه در سینمای فراسنه و جهان است.او با سرسختی و تن در ندادن به مناسبات مرسوم سینما، به راه خود می رود. فیلم های اولیه او تاثیر بسیاری بر سینماگران موج نو می گذارد. در ادامه با تثبیت خود در سینمای فرانسه ستاره های بزرگی چون لینو ونتورا، ژان پل بلموندو، ایو مونتان، الن دلون و کاترین دنوو را برای خلق جهان سینمایی خود به خدمت می گیرد. فیلمسازی یگانه که تا امروز تاثیرش بر فیلمسازان بسیاری چون اسکورسیزی، تارانتینو و یا لوک بسون دیده می شود.
این کتاب مجموعه گفتوگوهایی است که «روی نوگی یرا» با «ژان پی یر مل ویل» درباره هر یک از فیلمهای او انجام داده است.
در این کتاب فیلمهای «گناه کبیره من؛ بیستوچهار ساعت از زندگی یک دلقک»، «سکوت دریا»، «کودکان وحشتناک»، «وقتی این نامه را بخوانی»، «بوب قمارباز»، «دو مرد در منهتن»، «لنون مورن کشیش»، «کلاه»، «ارشد خانواده فرشو»، «نفس دوم»، «سامورایی»، «ارتش سایهها»، «دایره سرخ» تحلیل شده است، در پایان نیز دو یادداشت از فلیپ لابرو و روی نوگی یرا نیز چاپ شده است.
روی نوگی یرا در بخشی از این کتاب سینمای مل ویل و در سطح کلان، سینما را به سه دسته تقسیم میکند.
فیلمهایی که در برابر گذر زمان مقاومت میکنند و عوض نمیشوند.
فیلمهایی که زمان آنها را نابود میکند و در هر بار دیدنشان ما را دلسرد میکنند.
فیلمهایی که در گذر زمان بهتر میشوند.
این کتاب که نوشته «روی نوگی یرا» است با ترجمه «آرش آذرپور» توسط نشر «نظامالملک» در 180 صفحه به قیمت 125.000 تومان چاپ شده است.