- هنر

هنر بنکسی در سواحل انگلیس

بنکسی، گرافیتی‌کار معروف انگلیسی، به کمک چند اسپری رنگ با هنر خود در سواحل انگلیسی جادو کرد. 

به نقل از روزنامه گاردین، بنکسی با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود به گمانه‌زنی‌ها درباره خالق چند اثر جدید در اقامتگاه‌های ساحل شرقی انگلیس پایان داد و تایید کرد که این گرافیتی‌های مفهومی را با دست خود رقم زده است. 

این ویدئو سه دقیقه‌ای بنکسی را در حالی نشان می‌دهد که سوار بر یک ون همراه با بسته‌ای حاوی قوطی‌های رنگ عازم یک سفر جاده‌ای است و به هنگام کشیدن گرافیتی‌ها با یک کلاه هویت خود را پنهان می‌کند. بنکسی احتمالا در اعلام همبستگی با دیگر مردم انگلیس که به دلیل مقررات مربوط به کرونا امکان سفر تابستانی به خارج از کشور را ندارند، تصمیم گرفته به سواحل داخلی انگلیس سری بزند و در این تور تابستانی از سافک تا نورفک را گشت و گرافیتی‌های جدیدی خلق کرد.  

جادوی هنر بنکسی این بار در سواحل انگلیس

در یکی از این گرافیتی‌ها، موشی روی دیوار سیمانی ساحل تصویر شده که در حال آفتاب گرفتن است و در دیگری یک چنگک مکانیکی بر بالای یک نیمکت کشیده شده گویی که هر لحظه امکان دارد کسی که روی نیمکت نشسته را بردارد. 

جادوی هنر بنکسی این بار در سواحل انگلیس

در یکی دیگر از طرح‌های جدید بنکسی یک مرغ دریایی غول پیکر در حال برداشتن سیب‌زمینی‌های سرخ شده بزرگ تصویر شده است و گرافیتی دیگر او اشاره مستقیمی به بحران پناهجویان در سواحل جنوب انگلیس دارد. در این گرافیتی سه کودک سوار یک قایق از جنس آهن پاره هستند و یکی از آنها در حال خالی کردن آب داخل قایق با یک سطل است، بنکسی در بالای این گرافیتی به زبان انگلیسی نوشته «همه ما در یک قایق هستیم.» 

جادوی هنر بنکسی این بار در سواحل انگلیس

جادوی هنر بنکسی این بار در سواحل انگلیس

بنکسی یک هنرمند خیابانی معروف اهل بریستول انگلیس است که اگرچه تا به امروز هویت خود را از جهان مخفی کرده اما آثارش به قیمت میلیون‌ها پوند فروخته می‌شوند. این هنرمند انگلیسی در سالهای اخیر در هنر خود بیش از پیش به سمت نقد سیاسی حرکت کرده و به انتقاد از موضوعات مختلف از رفتار نامناسب با پناهجویان گرفته تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و گفتمان اسلام افراطی می‌پردازد. این هنرمند انگلیسی در کارزار هنری خود همچنین از اولویت‌های بازار بین المللی هنرهای زیبا نیز انتقاد کرده است.   

بنکسی به دنبال شیوع کرونا، اثری را نیز در تجلیل از کادر درمان کشید که در ماه مارس به مزایده گذاشته شد. این اثر به قیمت ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار پوند به فروش رسید و رکورد حراج‌ آثار این هنرمند در جهان را شکست. در این نقاشی که تغییردهنده بازی نام دارد، یک کودک به تصویر کشیده شده است که عروسک‌های بتمن و مرد عنکبوتی خود را به کناری انداخته و به جای آنها با عروسک یک پرستار ابرقهرمان بازی می‌کند. این نقاشی در جریان موج اول شیوع کرونا به بیمارستانی در انگلیس اهدا شد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید