- فیلم و سینما

پلتفرم‌های جهانی بازار خوبی برای نمایش فیلم‌ها ایجاد کرده‌اند

تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار بین‌المللی سینمای ایران با بیان اینکه پلتفرم‌های جهانی بازار خوبی را برای نمایش فیلم‌ها ایجاد کرده‌اند، گفت: در حال حاضر امکان ارائه آثار با زیرنویس در پلتفرم‌هایی مانند نتفلیکس و آمازون اکران وجود دارد.

مصطفی محمدخانی  درباره کار با سینمای بین‌الملل، اظهار داشت: کرونا روی همه پروژه‌ها تاثیر گذاشته و باعث ایجاد مشکلاتی در آن ها شده؛ اما کار در فضای جهانی بسیار مطلوب است؛ ما سینما را به صورت صنعت تنها در هالیوود و بالیوود داریم ولی برای سینمای مستقل بیشتر دولت‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی کمک می‌کنند.

وی تاکید کرد: برای تبادل فرهنگ نیاز است که بخش خصوصی ورود کند اما حمایت‌ها به شکل‌های مختلف از طرف دولت‌ها در حال انجام است.

این تهیه کننده درباره شرایط نمایش فیلم‌ها به شکل امروزی نیز گفت: فیلم‌ها بازار جهانی دارند و در حال حاضر امکان این وجود دارد که آثار با زیرنویس در پلتفرم‌هایی مانند نتفلیکس و آمازون اکران شود و بازار بسیار خوبی در زمینه شکل گرفته اما متاسفانه در ایران به خاطر مسئله قاچاق این امکان وجود ندارد در حالی که در فضای جهانی به دلیل رایت قوانین کپی رایت ما می توانیم بازار جهانی داشته باشیم و به بازدهی مالی برسیم.

محمدخانی تاکید کرد: اگر ایران نیز به کپی رایت بپیوندد می‌تواند بازار خوبی در این زمینه داشته باشد؛ مخصوصا حالا که با توجه به شرایط و قرنطینه‌های زیاد سینماهای دنیا مخاطب کمتری دارند.

وی درباره همکاری تازه‌اش با علی عطشانی در فیلم «لوتریا»، گفت: لوتریا فیلمی برای یک کمپانی آمریکایی است که من به عنوان تهیه کننده و سرمایه گذار در این پروژه حضور دارم. این پروژه بعد از از تهران تا بهشت، پارادایس و یک کامیون غروب چهارمین پروژه ای در آن همکاری دارم؛ این فیلم محصول مشترک کشورهای ایران، آلمان و آمریکا خواهد بود.

محمد خانی درباره همکاری بازیگران ایرانی در لوتریا و اکران آن در ایران نیز گفت: فیلم به صورت کامل در خارج از کشور فیلمبرداری خواهد شد؛ هنوز نمی‌توانیم قطعی بگوییم که بازیگران داخلی نیز در آن حضور خواهند داشت یا خیر؟ اگر شرایط کرونا بهبود پیدا کند حتما برنامه برای اکران آن در سینماهای ایران نیز خواهیم داشت.

این تهیه کننده درباره معیارهایش برای انتخاب پروژه ها، خاطرنشان کرد: سال‌ها در حوزه سرمایه گذاری در بخش فیلم کوتاه، مستند و جوان‌ها فعالیت داشته‌ام؛ در حقیقت معیار اصلی من «سینما» است. فیلم‌های که جنبه هنری داشته باشند البته تجارت هم مهم است. خوشبختانه فیلم‌هایی که من تولید کردم در ایران با استقبال متوسط روبرو شده‌اند اما در خارج از کشور موفقیت‌های و بازدهی چشمگیری داشته‌اند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید