- فرهنگی

آیت‌الله سبحانی: وزارت ارشاد با تامین کاغذ ناشران را حمایت کند

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه امروز ناشران مشکل تامین کاغذ دارند، گفت: مؤلفان و ناشران خودشان نمی‌توانند برای تهیه کاغذ اقدام کنند و مشکلاتی در این زمینه دیده می‌شود که وزارت ارشاد باید از آنان حمایت کند.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آیت الله جعفر سبحانی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: باید جوانان را با قرآن و معارف اسلامی آشنا کنیم که این امر موجب عدم تضعیف اعتقادات آنان و ایجاد مصونیت خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت نشر اظهار داشت: ناشران کتاب‌های دینی و علمی چراغ به دستانی هستند که راه را برای جامعه روشن می‌کنند تا جامعه پشت سر آنان حرکت کنند.

این مرجع تقلید گفت: قم بعد از تهران مهم‌ترین ناشران را دارد و صدها چاپخانه در قم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز ناشران مشکل کاغذ دارند افزود: مؤلفان و ناشران خودشان نمی‌توانند برای تهیه کاغذ اقدام کنند و مشکلاتی در این زمینه دیده می‌شود که وزارت ارشاد باید از آنان حمایت کند.

آیت‌الله سبحانی بیان اینکه به دلیل گرانی چاپ برخی از مؤلفان امروز آثار خود را دیجیتالی ارائه می‌کنند افزود: کاغذ گران موجب می‌شود اشتغال‌ها در عرصه چاپ نیز کمرنگ شود و بسیاری از فرصت‌های شغلی در این حوزه از دست برود که در این راستا وزارت ارشاد باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

مرجع تقلید تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی باید تقویت شود و توجه به این عرصه مهم است.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید