- فرهنگی, فیلم و سینما

اثر محیط زیستی فیلمساز مشهدی به کره جنوبی رسید

 

مستند “سرزمین دیوان” با موضوع بحرانهای محیط زیستی به گارگردانی کمیل سهیلی، فیلم ساز مشهدی به جشنواره بین المللی “اولجو” کره جنوبی رسید.

کمیل سهیلی در این باره گفت: این فیلم اولین مستند سینمایی مشترک میان ایران و کره جنوبی به شمار می‌رود که توسط شرکت سینمایی “سیمیا فیلم” مشهد تولید شده است.

وی بیان کرد: “سرزمین دیوان” برداشت آزادی از اسطوره معروف پیرزن غول آسای کره جنوبی و همچنین هفت خان رستم از ایران است که در استانهای شمالی ایران و جزیره ججو در کره جنوبی تصویربرداری شده است.  

این کارگردان اضافه کرد: در این مستند به بحرانهای محیط زیستی امروز در جهان پرداخته شده است و برای بیان این دغدغه، از هنرهای مختلفی مانند نقالی، پنسوری که نوعی قصه گویی سنتی در کره است به همراه، مینیاتور و تئاتر استفاده شده است.

اثر محیط زیستی فیلمساز مشهدی به کره جنوبی رسید

سهیلی گفت: فکر ساخت این مستند حدود سه سال پیش و  قبل از پاندمی کرونا در ذهن من کلید خورد و از سوی دیگر به واسطه سابقه زندگی در کره جنوبی به این نتیجه رسیدم که می توان از مشترکات این دو فرهنگ برای بیان اهمیت موضوع محیط زیست بهره گرفت.

وی افزود: از آنجایی که قصه گویی در مستند برای من مهم است، به همین دلیل از نقالی ایرانی در کنار “پنسوری” کره جنوبی استفاده کردم.

نویسنده و کارگردان سرزمین دیوان گفت: برای ساخت این مستند از هنرمندان شهر مشهد و کشور کره جنوبی بهره برده است، این فیلم مستند برای نخستین بار، امروز( سیزدهم فروردین ماه) در جشنواره بین المللی اولجو کره جنوبی اکران می‌شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید