- فرهنگی

استقبال بیش از سه هزار نفر از جشنواره موسیقی نواحی در گلستان 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: طی سه روز برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گلستان بیش از سه هزار نفر از دوستداران موسیقی  به تماشای آثار اجرایی نشستند.

محمد رعیت شامگاه پنجشنبه در حاشیه اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در گلستان در گفت و گو با ایرنا افزود: شهروندان و هم استانی های علاقه مند به هنر و موسیقی نواحی برخی غیر حضوری و از طریق فضاهای مجازی و برخی حضوری در مجتمع وارنا شرکت و از انی جشنواره بازدید داشتند.
وی اظهار داشت: ۱۸ گروه موسیقی نواحی از هشت استان در این سه شب اجرا داشتند که چهار گروه آن ها از هنرمندان کتولی، ترکمن و قزلباش گلستان بودند.
وی بیان کرد: یکی از اهداف شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی حفظ و انتقال صحیح هنر اصیل ایرانی به نسل جوان و نوجوان بوده و به یقین باید به نیکی و شایستگی این نوع هنر را بشنوند، بیاموزند و سینه به سینه برای آیندگان خود انتقال دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: میراث موسیقی نواحی گذشتگان را باید حفظ و تقویت کنیم تا برای آیندگان منعکس شود و به یادگار بماند.
 بخش اول شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی به میزبانی پنج منطقه ایران به دبیری محمدعلی مرآتی و در یک گستره ملی به‌ همت دفترموسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور به‌صورت غیررقابتی برگزار شد.
گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید