- فرهنگی

اسماعیلی: تمامی پروژه های نیمه تمام فرهنگی کشور را تکمیل می‌کنیم

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه خبرهای خوش و امیدبخشی در حوزه فرهنگ و هنر رسانه داریم، گفت: تحولات زیرساختی و ساختاری در این بخش و در زیرمجموعه های مختلف آغاز شده به نحوی که دولت سیزدهم تمامی پروژه های نیمه تمام فرهنگی کشور را تکمیل و به بهره برداری می رساند.

 محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در جریان سفر به یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال براساس مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به مجتمع های فرهنگی و کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که این اعتبار در اختیار وزرات ارشاد قرار گرفته است.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که مدعی وضعیت خشکسالی به لحاظ حمایت های مالی و رفاهی در حوزه رسانه و مطبوعات کشور شد ، تصریح کرد: وضعیت حوزه فرهنگ و هنر کشور هم اینک بسیار خوب و به واقع ترسالی است و توجه ویژه رئیس جمهور به این بخش، قابل تقدیر است.

اسماعیلی تاکید کرد: به عنوان مثال هدیه ۴۰۰ تومانی روز خبرنگار با دستور رییس جمهور با افزایشی پنج برابری به ۲۰ میلیون ریال رسید که امسال به همه خبرنگاران پرداخت شد.

وی تصریح کرد: همچنین تلاش داریم که با تخصیص اعتبارات و تسهیلات ویژه برای خبرنگاران و اصحاب هنر و رسانه نگاهی ویژه به بحث رفاهی و معیشت این قشر فرهیخته و تاثیرگذار داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وجود شخصیت های ماندگاری چون «آریوبرزن» در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان از پیشینه غنی فرهنگی و اصیل ایرانی برخوردار است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا-یاسوج وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

بازدید از مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری (تالار مرکزی یاسوج)، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و شرکت در آیین اختتامیه «شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا» از دیگر برنامه های سفر وزیر است.

شرکت در یادواره ۱۲۲۵ شهید تیپ همیشه سرافراز ۴۸ از دیگر برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کهگیلویه و بویراحمد است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید