- فرهنگی

اهدای اولین لوح ویژه فرهنگستان هنر به مجید مجیدی

رئیس فرهنگستان هنر در مراسم اکران فیلم سینمایی «خورشید» و تجلیل از دست‌اندرکاران فیلم، اولین لوح ویژه فرّ فرهنگستان هنر را به مجید مجیدی اهدا کرد.

مراسم اکران فیلم سینمایی «خورشید» و تجلیل از عوامل فیلم، عصر روز چهارشنبه، ۹ تیر ۱۴۰۰، در سالن ایرانِ فرهنگستان هنر برگزار شد. در این مراسم بهمن نامورمطلق، رئیس فرهنگستان هنر، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مجید مجیدی کارگردان فیلم، علی نصیریان بازیگر فیلم، تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، بعضی از اعضای پیوسته فرهنگستان هنر و جمعی از دست‌اندرکاران فیلم حضور داشتند.

بهمن نامورمطلق رئیس فرهنگستان هنر، پس از اکران فیلم در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از حضور میهمانان گرامی و دست‌اندرکاران تولید فیلم گفت: با فیلمی خوب و استثنایی روبه‌رو بودیم و از دیدن آن لذت بردیم. این فیلم نشان داد که کودکان کار گنج واقعی شهرند؛ همان‌هایی که وقتی به چهارراه می‌رسیم شیشه‌ها را بالا می‌دهیم که به ما نزدیک نشوند و دست تکان می‌دهیم که به شیشه دست نزنند و متأسفانه به آنها بی‌توجهی می‌کنیم. آقای مجید مجیدی گنج‌یاب و گنج‌شناس است. او یکی از آسیب‌های جامعه را به بهترین شکل مطرح کرد و کار اصلی هنرمند نیز بیان زشتی‌ها به بهترین شیوه‌هاست. بنا به گفته آقای مجیدی، او ۳ هزار نفر از کودکان کار را دیده است تا این بچه‌ها را برای فیلم انتخاب کند.

جماران

دیدگاهتان را بنویسید