- فرهنگی

اهمیت کتاب در تعالی و رشد فرهنگی جامعه چشمگیر است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با حضور در حوزه هنری اردبیل با رئیس جدید این مجموعه فرهنگی دیدار و در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به همراه جمعی از کارشناسان ستادی با حضور در حوزه هنری اردبیل با مهیار سپهری، رئیس جدید این مجموعه فرهنگی دیدار و در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی گفتگو کرد.

رضاقلیزاده در این دیدار با تبریک انتصاب مهیار سپری به عنوان رئیس جدید حوزه هری اردبیل اظهار داشت: مجموعه کتابخانه های عمومی و حوزه هنری دارای رسالت های فرهنگی هستند و تعامل این دو نهاد فرهنگی در راستای توسعه فرهنگی استان موثر خواهد بود.

وی با تشریح ابعاد مختلف دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح کرد: بخش مهمی از دوازذهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به کارهای هنری از جمله هنرهای تجسمی مثل نقاشی، طراحی، کُلاژ، خطاطی، خوشنویسی؛ دست­ سازه­ ها نظیر کاغذ برش خورده، کتاب سازی، روزنامه دیواری؛ داستان و شعر؛ هنرهای دیجیتال از جمله تهیه پادکست، کلیپ، استاپ موشن، پویانمایی، موشن گرافی، نقاشی دیجیتال و…  اختصاص یافته است که در این زمینه باید از ظرفیت اعضا و هنرمندان حوزه هنری بهره برداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه فعالیت های کتابخانه های عمومی در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: این نهاد فرهنگی علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه ای دارای برنامه های مختلف در برگزاری نشست های فرهنگی- هنری، مسابقات کتابخوانی، نشست های نقد و بررسی و رونمایی کتاب های فاخر و تولید محتوای فرهنگی در بستر فضای مجازی است.

مهیار سپهری نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم توسعه همکاری های مشترک در حوزه های فرهنگی خاطرنشان کرد: مجموعه کتابخانه های عمومی و حوزه هنری مهم ترین نقش را در جهت ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی برعهده دارند و این نهاد فرهنگی آماده همکاری در همه زمینه های فرهنگی با کتابخانه های عمومی است.

اهمیت کتاب در تعالی و رشد فرهنگی جامعه چشمگیر است

رئیس حوزه هنری اردبیل با بیان اینکه که کتاب یکی از کالاهای استراتژیک فرهنگی است، تصریح کرد: عوامل متعددی موجب کمرنگ شدن کتاب در سبد اقتصادی خانواده ها شده است؛ لذا لازم است با تدابیر لازم از جمله تقویت منابع کتابخانه های عمومی و تجهیز آنها به آثار فاخر و ارزشمند و تسهیل دسترسی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی، این کالای فرهنگی موثر را به کانون خانواده ها منتقل کرد.

در ادامه این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی و هیئت همراه از نمایشگاه نقاشی که به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید حمیدرضا الداغی(شهید غیرت) در نگارخانه حوزه هنری بازدید کردند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید