- فرهنگی, هنر

ایرج راد: ضدتئاتر به تئاتر آسیب می زند

پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون نسبت به حضور بلاگرها در صحنه تئاتر واکنش نشان داد و گفت: اینها تئاتر نیستند و جایگاهی در صحنه ندارند، درباره آن صحبت نمی‌کنم.

 حضور یک بلاگر در اجرای نمایشنامه‌خوانی، با واکنش‌های انتقادی در فضای مجازی و سطح جامعه مواجه شده است. حتی هنرمندان، پیشکسوتان و اهالی فرهنگ، به‌ویژه سینماگران و بازیگران تئاتر نسبت به این موضوع انتقاد کردند و در شبکه های اجتماعی با یادداشت‌هایی، نسبت به این موضوع انتقاد کردند.
ایرج راد در واکنش به حضور بلاگرها در نمایش اخیرا در یکی از سالن‌های نمایش تهران اظهار داشت: اینها اصلا قابل بحث نیستند، این گونه تئاترها اصلا قابل بحث نیستند و جایگاهی هم ندارند که اصلا در موردشان صحبت شود.

راد با بیان اینکه چنین نمایش‌هایی با حضور بلاگرها اصلا در تعریف تئاتر نمی‌گنجد، تاکید کرد: بنابراین صحبت خاصی در این باره ندارم؛ هر چیزی که ضدتئاتر باشد می‌تواند به آن آسیب بزند. اینها ضدتئاتر هستند، من درباره چیزی که تئاتر نیست صحبتی ندارم.

اصغر همت بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر هم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با انتقاد از حضور یک بلاگر در اجرای نمایشنامه‌خوانی گفت: «تئاتر ما چه چیزی دارد که بلاگر داشته باشد؟» او سری به نشانه تاسف تکان داد و تنها به بیان این جمله بسنده کرد.

اینتیتر