- اجتماعی

این کودکان بی‌سرپرست خارج از نوبت واگذار می‌شوند | پیام مهم مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طی سال‌جاری ۴۸ کودک بی‌سرپرست در کرمانشاه به خانواده‌های متقاضی فرزند‌خواندگی واگذار شدند.

 

واگذاری ۴۸ کودک بی‌سرپرست کرمانشاهی به فرزند‌خواندگی یکی از بهترین اتفاقاتی که می توانست برای این کودکان اتفاق بیفتند مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه  واگذاری ۴۸ کودک بی‌سرپرست گفت: طی سال‌جاری ۴۸ کودک بی‌سرپرست در کرمانشاه به خانواده‌های متقاضی فرزند‌خواندگی واگذار شدند.

 

 

“بهزاد شهبازی” مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در گفت‌‌وگو با فرتاک‌نیوز اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی در سال ۱۳۹۹ تاکنون ۵۹۰ تقاضای فرزندخواندگی در این سامانه ثبت‌ شده است.

 وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۸ کودک به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه سپرده شده‌ است.

 مدیرکل بهزیستی تعداد فرزندان تحت مراقبت در مراکز شبه‌خانواده و شیرخوارگاه را ۹۵ نفر عنوان کرد و بیان داشت: تعدادی از این کودکان تحت مراقبت، نیاز به درمان دارند و دارای معلولیت خفیف هستند و در این زمینه نیازمند همراهی خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی هستیم.

 شهبازی تصریح کرد: در‌صورت تقاضای خانواده‌ها برای سرپرستی کودکان نیازمند به درمان و معلول، اقدامات لازم و قانونی خارج از نوبت، انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از ایتدای سال‌جاری تا‌کنون تنها سه کودک نیازمند به درمان و معلول به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شده است.

شمانیوز