- ورزش

بهترین فرصت برای قهرمانی در آسیا را از دست دادیم/ کادر فنی تیم ملی باید تقویت شود + فیلم

پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه کنار رفتن مدعیان فرصتی برای تیم ملی ایران بود که بتواند قهرمان شود اما از آن استفاده نشد، گفت: از توانایی تیم ملی مقابل قطر به خوبی استفاده نکردیم.

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال، امروز یکشنبه و در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه حیات، در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های 2023 قطر، با بیان اینکه موقعی که نتیجه نمی‌گیرید، خوب کار نکردید، گفت: در شروع دور گروهی من گفتم ما در گروه سختی قرار نداریم و برای صعود مشکلی نخواهیم داشت و اصل کار ما در دور حذفی است.

وی افزود: ما در کل تورنمنت فقط در نیمه دوم بازی با ژاپن عملکرد خوبی داشتیم و فراز و نشیب زیادی داشتیم و در نهایت مقابل قطر برخلاف پیش‌بینی‌ها بازی را واگذار کردیم و از صعود به فینال محروم شدیم. شکست ما مقابل قطر دلایل فنی داشت و نباید به موارد دیگر ربط داده شود.

پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: اینکه تیم‌های مدعی حذف شدند دلیل بر این نمی‌شود که ما هم نتیجه نگیریم. اتفاقا اینکه ما می‌دانستیم همه مدعیان کنار رفتند، فرصتی برای ما بود که بتوانیم قهرمان شویم و از آن استفاده نکردیم. این مسائل عذر و بهانه است و دیگر شاید چنین فرصتی برای قهرمانی آسیا به دست نیاوریم، اما فرصت سوزی کردیم.

وی با بیان اینکه تیم ملی مقابل قطر از داشته‌هایش درست استفاده نکرد، خاطرنشان کرد: ما قطر را با تیم خودمان از لحاظ مهره مقایسه کنیم واقعاً تفاوت زیادی وجود دارد ولی چرا آنها موفق شدند و ما نتیجه نگرفتیم؟ این موضوعی است که باید دلیل آن را بررسی کنیم. آنها از توانایی بازیکنان خود به خوبی استفاده کردند ولی ما از انجام این کار عاجز بودیم.

قاسمپور صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم شخص خاصی مقصر این ناکامی است ولی ما به اشتباهات خودمان باختیم.

وی در ادامه تاکید کرد: شنیدم دستیار آقای قلعه‌نویی گفتند ما سازمان دفاعی خوبی داشتیم. کدام سازمان دفاعی خوب؟ ما در ۶ بازی ۸ گل دریافت کردیم و فقط ژاپن در بین حریفان ما مدعی بود. هنگ کنگ و فلسطین و سوریه و امارات تیم‌هایی نیستند که مارا به چالش بکشند. ما فقط مقابل هنگ کنگ توانستیم کلین شیت کنیم.

پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه قبلاً هم گفتم باید به مربی ایرانی فرصت داده شود ولی حالا که فرصت دادیم به نظرم باید کادرفنی و دستیاران آقای قلعه‌نویی تقویت شوند و افرادی حضور داشته باشند که بتوانند به او کمک کنند، گفت: اینکه یک نفر بازیکن بوده و بازنشسته شده را در کنار خودمان قرار دهیم کاری از دستش بر نمی‌آید. شما نگاه کنید گواردیولا از کمک چه افرادی کنار خودش استفاده می‌کند. حالا که قلعه‌نویی مانده، باید کادرش تقویت شود.

حیات