- تکنولوژی

تایید همکاری بایدو و هواوی برای ایجاد تغییراتی اساسی در کابین خودروها

بایدو و هواوی دو کمپانی بزرگ و بسیار موفقی هستند که در حوزه فناوری‌های دیجیتال و ساخت خودروهای بروز فعالیت دارند. بایدو به ساخت فناوری خودروهای خودران می‌پردازد، در حالی که هواوی کابین هوشمندی را توسعه بخشیده است! همچنین اخیرا اخباری مبنی بر امضای قراردادی برای شروع همکاری بین این دو شرکت برای ساخت کابین خودروهای پیشرفته‌تر با انواع ویژگی‌ها منتشر شده است.

در این قرارداد که در 18 ژانویه 2024 بسته شد، دو کمپانی بایدو و هواوی قصد دارند با تمرکز بر مسائل زیست محیطی، کابینی با سیستم‌های پیشرفته مجهز به انواع ویژگی‌های کمک راننده را توسعه ببخشند. علاوه بر آن، بایدو چندی پیش با جیلی وارد همکاری شده بود تا روی تولید مدل آینده خود یعنی Jiyue O2 تمرکز کند.

گفته می‌شود که هدف از این همکاری بهبود تجربه رانندگی و گسترش فناوری‌های کابین هواوی اعم از نمایشگر هدآپ، سیستم صوتی، اطلاعات مربوط به خودرو در کلاستر و دیگر بخش‌ها عنوان شده است. هواوی می‌خواهد با این کار، کابین هوشمند خود را در خودروهایی مانند لوکسید S7 یا Aito M9 ارتقا بخشد.

از طرفی دولت چین به خودروسازان پیشنهاد می‌کند تا وسایل نقلیه هوشمندی را توسعه ببخشند تا حس راحتی و مدرنیته را برای کاربران به ارمغان بیاورند. در نتیجه همکاری بین بایدو و هواوی می‌تواند نویدبخش پیشرفت در صنعت خودروهای هوشمند باشد.

اگرچه اکنون تمام شرکت‌ها باهم همکاری می‌کنند و از تکنولوژی‌های کابین بایدو و هواوی در محصولاتشان بهره می‌برند؛ BYD ترجیح می‌دهد که بدون استفاده از این تکنولوژی‌ها، تنها به استفاده از فناوری‌های خودش متکی باشد!

این دو کمپانی با BYD که در این روزها فعالیت مستمری در تولید خودروهای پیشرفته دارد، رقابت می‌کنند. خوب است بدانید که این شرکت اخیرا از توافق با بایدو برای ساخت  فناوری خودران در خودروهای خود منصرف شد.

بایدو اکنون به عنوان یک پیشتاز در صنعت خودرو شناخته می‌شود و امیدواریم با این همکاری، با تمرکز بر حفاظت از کره زمین، شاهد ارتقایی در صنعت حمل و نقل هوشمند متصل باشیم و در آینده نیز با فناوری‌های پیشرفته‌ای روبرو شویم. آیا این همکاری می‌تواند موجب تغییرات گسترده در زمینه خودروهای آینده و کابین آنها شود؟ لطفا نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.