- فرهنگی

توزیع بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در نمایشگاه هفته دفاع مقدس

دبیر موسسه مردم نهاد سرای مهروامید از توزیع بیش از 200 جلد کتاب در مایشگاه هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی بین نسل جوان منجر به آگاهی و بصیرت افزایی در جامعه می‌شود.

ایرج عزیزی به تویج فرهنگ کتابخوانی در راستای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت:  موسسه مردم نهاد سرای مهروامید خمزمان با هفته دفاع مقدس بیش از 200 جلد کتاب ارزشی با موضوعات مرتبط با بصیرت افزایی بین بازدیدکنندگان نمایشگاه هفته دفاع مقدس توزیع کرد.

وی یکی از ابعاد جنگ ترکیبی را نبرد در عرصه فرهنگ و رسانه عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی بین نسل جوان منجر به آگاهی  و بصیرت افزایی می شود.

عزیزیوضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران را یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در چند سال گذشته عنوان کرد و گفت: ایشان همواره توجه جدی به کتاب داشته‌اند و در مناسبت‌های مختلف، بیاناتی را در زمینه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه فرموده‌اند.

وی گفت:  کتاب،‌ دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و کتاب خوب، یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است. کسی که با این دنیای زیبا و زندگی‌بخش،‌ دنیای کتاب،‌ ارتباط ندارد؛ بی‌شک از مهم‌ترین دستاورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است. 

دبیر موسسه مردم نهاد سرای مهروامید به راه های افزایش کتابخوانی در خانواده ها اشاره کرد و گفت:وجود یک کتابخانه‌ هر چند کوچک که اعضای خانواده قسمتی از آن را به کتاب‌های مورد علاقه خود اختصاص دهند، تمایل و رغبت خواندن کتاب و مطالعه را در میان آنان تقویت می‌کند.

وی افزود: حضور در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های دائمی کتاب همراه اعضای خانه، هم با برانگیختگی حس مطالعه، انگیزه اعضا را برای مطالعه زیادتر می‌کند و هم با افزودن کتب خریداری شده به کتابخانه کوچک خانه، به آن رونق می‌بخشد. 

عزیزی گفت: عضویت در کتابخانه‌های عمومی نیز می‌تواند ضمن آشنایی با کتاب‌های بیشتر و گسترش دامنه مطالعه افراد خانواده، آنان را با ارزش و اهمیت کتاب بیش از پیش آشنا کند.

دیدگاهتان را بنویسید