- اجتماعی, تکنولوژی

توسعه فعالیت پارک علم و فناوری سلامت در دولت سیزدهم

­وزیر بهداشت از فعالیت ۱۵ پارک علم و فناوری سلامت و تأمین و خرید ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور خبر داد.

کتر بهرام عین اللهی گفت: امروز تولیدات علمی باید نیاز محور و ناظر به حل مسائل کشور باشد و حضور فعال دانشجویان و استادان در مراکز تحقیقاتی ضروری است. هم اکنون هزار و ۴۴۴ شرکت دانش بنیان و ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه سلامت در کشور فعالیت دارند که با حضور گسترده دانشجویان و اساتید، این مراکز رونق بیشتری خواهند گرفت.
وی افزود:سیناسیون با واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس در کشورمان از روز‌های گذشته آغاز شده و این طرح به صورت آزمایشی ابتدا در استان هرمزگان در دست اجراست و امیدواریم تا سال آینده واکسیناسیون با این دو واکسن در کل کشور انجام گیرد.
وزیر بهداشت همچنین گفت: در بحث ساخت واکسن پیشرفت‌های شگرفی داشتیم؛ به طوری که ۶ نوع واکسن در کشور تولید و در پیشگیری و درمان کرونا نیز به نحوی عمل شد که پارسال سازمان بهداشت جهانی از ما تجلیل کرد.
دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای در کشورمان فلج اطفال یک بیماری شایع بود، اما امروزه این بیماری همانند بسیاری از بیماری‌های دیگر ریشه کن و یا کنترل شده است.
وی با بیان اینکه در کشورمان بهترین خیرین سلامت را داریم، از کمک سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت در سال گذشته خبر داد و گفت: در همه حوزه‌ها از جمله آموزش، بهداشت، پژوهش، اورژانس و درمان شاهد کمک‌های ارزشمند خیرین سلامت هستیم؛ به طوری که یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی منطقه در البرز و یکی از بهترین بیمارستان‌های اطفال (بیمارستان حکیم در جنوب شهر تهران) با کمک خیرین سلامت ساخته شده است.

صداوسیما