- حیات وحش

ثبت خانواده جدید پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی اعلام کرد: محیط‌بانان پارک ملی تندوره در پایش و رصد پارک ملی از یک خانواده جدید پلنگ ایرانی خبر دادند.

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی بیان داشت: محیط‌بانان پارک ملی تندوره در پایش و رصد پارک ملی، از یک خانواده جدید پلنگ ایرانی خبر دادند.

این مقام مسؤول افزود: تصاویر این خانواده جدید پلنگ ایرانی که همراه با بازیگوشی و آب‌تنی آنها همراه بود، با کمک دوربین‌های تله‌ای ثبت شد.

مهدی اله‌پور عنوان نمود: در پی احداث آبشخور جدید برای حیات وحش و مشاهده تغییرات رفتاری مادر این توله پلنگ در سال گذشته، پس از رصد این آبشخور، تصاویری زیبا از مادر و توله پلنگ حدوداً ۵ ماهه، که در حال آب‌تنی و بازیگوشی هستند، به ثبت رسید.

 اله‌پور عنوان داشت:  پویایی بوجود آمده در پارک ملی تندوره ، امنیت زیستگاهی این گونه ارزشمند را در پارک ملی تندوره رقم زده و با تلاش محیط بانان سخت کوش پارک، حیات وحش در آرامش منطقه زیست می‌کنند .

پلنگ ایرانی (Persian Leopard) یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ به شمار می‌رود که بومی غرب آسیا است و در فهرست جانوران «در معرض خطر انقراض» اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت قرار دارد.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید