- فرهنگی

جشنواره رسانه خورشید مهم‌ترین رویداد دیپلماسی عمومی کشور در سال ۱۴۰۲ است

خراسان رضوی معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: جشنواره رسانه خورشید به اذعان بسیاری از بانوانی که به مشهد آمدند مهم‌ترین رویداد دیپلماسی عمومی کشور در سال ۱۴۰۲ است.

یوسف اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو ضمن تاکید بر اینکه اولین دوره جشنواره زن و رسانه خورشید در مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید؛ گردهمایی زنان رسانه‌ای جهان برای تبادل اندیشه‌ها و تجربیات است که دریچه‌ای نو برای ارتباطات رسانه‌ای بانوان گشوده تا فارغ از مرزها با اندیشه‌های یک‌دیگر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره حدود ۱۰۰ خبرنگار از بیش از ۴۰ کشور دنیا به مشهد آمدند تا ایران را از دریچه مشهد مشاهده ‌کنند، افزود: تمام همت حوزه اجرایی جشنواره طی این مدت این بوده که کشور خود را با آن طبیعتی که دارد به صورت واقعی برای خبرنگارانی که به این شهر می‌آیند، روایت ‌کنیم.

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: عده‌ای از این بانوان روز پنجشنبه و تعدادی هم در روز جمعه به این شهر آمدند و برنامه‌هایی را برای آن‌ها در نظر گرفتیم، به عنوان مثال برنامه گشت شهری در نقاط مختلف شهر مانند آرامگاه فردوسی را داشتیم. همچنین آشنایی با دستاوردهای مختلف کشور در حوزه ادبیات، تاریخ، مردم‌شناسی و … جزو برنامه‌های خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه بانوان رسانه‌های مختلف کشور شب گذشته نشستی با شهردار مشهد داشتند و امروز هم کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلفی در هتل پردیسان برای آن‌ها تدارک دیده شده است، ادامه داد: امروز عصر اختتامیه جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید در سالن شهدای سلامت را خواهیم داشت که از تمامی بانوان توانمند و ویژه نقاط مختلف شهر دعوت به عمل آوردیم تا در این مراسم حضور به هم رسانند.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: فردا صبح هم تورهای مختلف شهری در قالب ۷ تور را برای این افراد در نظر گرفتیم تا از نقاط مختلف تاریخی، مذهبی، بازار و … بازدید کنند و با مردم ارتباط گیرند. این رسانه‌های مختلف دنیا با دیدن نقاط مختلف کشور به این مورد دست می‌یابند که این کشور از چه موقعیت‌هایی برخوردار است.

وی بیان کرد: خبرنگاران از این سفر بسیار خرسند بودند و روایت‌های مختلفی را بیان می‌کردند که برای آن‌ها جالب بود، به عنوان مثال یکی از این خبرنگاران روایت می‌کند که از یکی از خانواده‌های شهدا یادگاری دریافت کرده که بسیار لذت‌بخش بود. بیان هر کدام از این خرده روایت‌ها که از زبان خبرنگاران رسانه‌های مختلف مطرح می‌شود در دنیا بازنمایی و به ارتقای دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند. 

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: جشنواره رسانه خورشید به اذعان بسیاری از بانوانی که به مشهد آمدند مهم‌ترین رویداد دیپلماسی عمومی کشور در سال ۱۴۰۲ است. امیدوارم با تمام همتی که در تیم اجرایی وجود دارد خبرنگاران و رسانه‌های دنیا بتوانند به این محتوا ضریب دهند تا به بازنمایی چهره ایران به صورت واقعی به جهانیان منتقل و به لحاظ تکنولوژیک دستاوردهایی که فناورانه، اجتماعی، تاریخی، مهمان‌نوازی و … است را به جهان معرفی کنیم. بنابراین مردم با بیان روایت‌های مختلف به خبرنگاران می‌توانند به بازنمایی چهره کشور نیز کمک کنند.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید