- فرهنگی

جشنواره فرهنگی و هنری بانوی نور در تالار حافظ گرمی آغاز به کار کرد

با استقبال پرشور مردم ولایتمدار شهر مرزی گرمی، جشنواره فرهنگی و هنری بانوی نور در تالار حافظ این شهر آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، با هدف گرامیداشت میلاد باسعادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با محوریت تحکیم بنیاد خانواده، کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ارج نهادن به مقام شامخ زن در جامعه اسلامی و تکریم هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر ساعی و تلاشگر شهرستان گرمی، جشنواره فرهنگی و هنری بانوی نور با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و هنرمندان و با استقبال پرشور اقشار مختلف مردم این شهرستان، با برنامه های متنوع و شاد در تالار حافظ شهر گرمی برگزار شد.

 سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان در این جشنواره با قدردانی از استقبال گرم و شایسته تحسین مردم ولایتمدار و شهید پرور گرمی از این جشنواره، از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان عصاره خلقت و نگین آفرینش یاد کرد و با بیان اینکه زنان ایران اسلامی با تاسی از حضرت زهرا(س)، حماسه های ماندگاری را خلق کرده اند، گفت: زنان ایران اسلامی در دامان پاک خود، فرزندانی را تربیت کرده اند که امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایثارگری ها و مجاهدت های این فرزندان غیور و حماسه ساز است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س)، بهترین الگو برای زنان است، افزود: مردم شهرستان گرمی بویژه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان از هر فرصتی برای ارادت به ساحت قدسی حضرت فاطمه زهرا (س) بهره گرفته اند و تولید آثار ارزشمند نمایشی، شعر و سرود نمونه های بارز این عشق ورزی است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با بیان اینکه هنرمندان شهرستان گرمی در ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، نمایش یاس کبود مدینه را با استقبال و همراهی مردم ولایتمدار این شهرستان در تالار حافظ به روی صحنه بردند، اظهار داشت: اتحاد و همدلی هنرمندان و گروه های مختلف نمایشی این شهرستان در اجرای این نمایش ستودنی بود.

سعید نوریان با قدردانی از تلاش های هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرهای مختلف استان در تولید آثار فرهنگی و هنری، با اشاره به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان، سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را توزیع عادلانه برنامه های فرهنگی و هنری در همه شهرستان های استان اعلام کرد و افزود: جشنواره فرهنگی و هنری بانوی نور هم در راستای شورآفرینی در جامعه، تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب های اجتماعی و تجلیل از بانوان فعال و ساعی شهرستان گرمی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و قرآنی برگزار می شود.

وی با قدردانی از همراهی های دستگاه های اجرایی شهرستان بویژه فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاداسلامی از تلاش های موسسه فرهنگی و هنری خوشنگار گرمی در برگزاری این جشنواره فرهنگی و هنری قدردانی کرد.

محب اله فتاحی، مسئول ستاد برگزاری مراسم شهرستان و معاون امنیتی و سیاسی و اجتماعی فرماندار گرمی هم در این مراسم با بیان اینکه نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز مادر و روز بزرگداشت مقام زن، نشانه اهمیت و جایگاه زن در جامعه ایران اسلامی است، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س)، اولین شهیده در راه ولایت است که با نثار جان خود از حریم ولایت و امامت صیانت و پاسداری کرد.

وی با بیان اینکه آن حضرت، بهانه آفرینش است، اظهار داشت: بانوی دو عالم، سمبل شهامت، اسوه شجاعت و نمونه بارز یک مجاهد در راه خداست.

فتاحی با قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به خاطر تمرکز زدایی فعالیت های فرهنگی و هنری از مرکز استان به شهرستان ها، گفت: با همراهی نماینده محترم مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و نیز موسسه فرهنگی و هنری خوشنگار گرمی اختتامیه این جشنواره فرهنگی و هنری در روز یکشنبه اجرا خواهد شد.

اجرای قطعات مختلف موسیقی، دکلمه، قرائت شعر، اجرای نمایش طنز، قرعه کشی اسامی مبارک فاطمه و زهرا و تجلیل از مادران شهدا، خانواده‌های جانبازان و ایثارگران، بانوان محجبه و فعال در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی و نیز اصحاب فرهنگ و هنر ساعی و تلاشگر شهرستان از جمله برنامه های این جشنواره فرهنگی و هنری بود. این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گرمی، موسسه فرهنگی و هنری خوشنگار و با همراهی ستاد برگزاری مراسم و نیز گروه های مختلف نمایشی گرمی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید