- فرهنگی

جورج ساندرز جایزه ادبیات داستانی آمریکایی را می‌گیرد

 

نویسنده سرشناس آمریکایی از سوی کتابخانه کنگره با دریافت جایزه ادبیات داستانی ۲۲۰۳ تجلیل می‌شود.

 به نقل از آسوشیتدپرس، جورج ساندرز نویسنده کتاب‌های «روز آزادی»، «لینکلن در باردو» و «دهم دسامبر» با دریافت جایزه ادبیات داستانی آمریکایی از کتابخانه کنگره تجلیل می‌شود.

جایزه سالانه ادبیات داستانی آمریکایی یکی از معتبرترین جوایز کتابخانه کنگره است که هر سال از یک نویسنده ادبی آمریکایی که مجموعه آثارش نه تنها به دلیل تسلط بر هنر، بلکه به دلیل اصالت فکر و تخیلش متمایز است، تجلیل می‌کند. این جایزه به دنبال ستایش از افکار قوی، منحصربه‌فرد و ماندگار است که – در طول دوران حرفه‌ای خود به طور مداوم فعالی بوده‌اند.

جورج ساندرز توانایی عجیبی در آشکار ساختن پیچیدگی‌های زندگی و مرگ در نوشته‌هایش دارد. کارلا هیدن از مسئولان کتابخانه کنگره با تاکید بر آثار ادبی این نویسنده گفت: او با نوشته‌هایش به حقیقت وضعیت مشترک انسانی ما اشاره می‌کند.

بیش از ۸۸ شخصیت برجسته ادبی، از جمله برندگان سابق این جایزه، نویسندگان تحسین شده و منتقدان ادبی از سراسر آمریکا، ساندرز را به عنوان برنده امسال انتخاب کردند.

ساندرز ۶۴ ساله نویسنده ۱۲ کتاب پرفروش نیویورک تایمز است که «شنا در برکه‌ای در باران»، «لینکلن در باردو» که برنده جایزه من بوکر شد، «به هر حال، تبریک می‌گویم»، «دهم دسامبر» که فینالیست جایزه ملی کتاب شد از جمله آنها هستند. وی دریافت کننده جایزه مک آرتور و بورسیه گوگنهایم و استاد نویسندگی خلاق در دانشگاه سیراکیوز است.

مضمون غالب آثار این نویسنده پوچی مصرف‌گرایی و نقش رسانه‌های جمعی در زندگی معاصر و وی دومین نویسنده آمریکایی است که برنده جایزه من بوکر بریتانیا شده است. «سرزمین جنگ داخلی در زوالی ناگوار»، «حکومت کوتاه و رعب‌آور فیل»، «یادداشت دو دقیقه ای برای آینده» از دیگر کتاب‌های وی هستند.

ساندرز این جایزه را در جشنواره ملی کتاب در ۱۲ آگوست پیش از گفتگو در مورد مجموعه آثارش دریافت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید