- ورزش

حضور نمایندگان وزنه‌برداری ایران در آخرین مرحله گزینشی المپیک

 

نمایندگان وزنه‌برداری ایران در جام‌جهانی وزنه‌برداری، آخرین شانس خودشان برای حضور در المپیک را امتحان می‌کنند.

 رقابت‌های جام جهانی وزنه برداری به عنوان آخرین مرحله از گزینشی المپیک از روز ۱۳ تا ۲۳ فروردین در پوکت تایلند برگزار می‌شود. قرار است میرمصطفی جوادی در وزن ۸۵، رضا دهدار در وزن ۱۰۲ کیلوگرم و علی داودی و آیت شریفی در فوق سنگین این مسابقات حضور داشته باشند.

کادر فنی برای حضور در این رقابت‌ها رکورد ورودی جوادی را ۳۸۵ کیلوگرم اعلام کرده است. در دسته ۸۹ کیلوگرم لوپز لوپز کلمبیایی با ۳۹۵ کیلوگرم در صدر و کارلوس ناسار با ۳۹۰ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار دارد.

انتونی پیتزالتو از ایتالیا، والانیا از ونزوئلا، لی‌داین و تیان تائو از دیگر مدعیان این دسته به شمار می‌روند.

در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نیز رضا دهدار نماینده ایران است که با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم در جمع نفرات برتر این وزن قرار دارد. لسمن پارادز بحرینی، فارس الباخ قطری و چن پو چن تایوانی دیگر مدعیان این وزن به شمار می‌روند.

علی داودی و آیت شریفی نیز نمایندگان ایران در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم هستند. در این دسته لاشا تالاخادزه با ۴۵۵ کیلوگرم در صدر و لالایان ارمنستانی با ۴۵۰ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار دارد.

آیت شریفی دیگر نماینده ایران با رکورد ورودی ۴۱۵ کیلوگرم در جدول گروه B قرار دارد. گورمیناسیان بحرینی دیگر مدعی این وزن در جدول گروه cوزنه می‌زند.

پولادمردان در این مسابقات به دنبال ارتقای رکوردهای خود هستند. البته سهمیه جوادی و داودی تقریبا قطعی و دهدار نیز شرایط نسبتا خوبی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم دارد.

ایرنا