- اجتماعی

دانشگاه علم و صنعت بر اساس تایمز جهانی ۱۰۰ پله ارتقاء داشته است

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه علم و صنعت در سرانه مربوط به تعداد قرارداد‌های صنعتی و مبلغ قراردادها رتبه اول را کسب کرده است.

منصور انبیاء، رئیس دانشگاه علم و صنعت در  آیین تجلیل از نام‌آوران، پژوهشگران و فناوران نمونه این دانشگاه بیان کرد: امسال شاهد حضور فعال دانشکده های علوم پایه و حتی علوم انسانی در رابطه با حوزه های فناوازنه و صنعت بوده ایم.

او ادامه داد: هر ساله وزارت علوم، دانشگاه ها را در این حوزه رصد می‌کند. بر اساس گزارش مکتوب وزارت عطف، دانشگاه علم و صنعت هم در سرانه مربوط به تعداد قرارداد‌های صنعتی و مبلغ قراردادها رتبه اول را کسب کرده است. همچنین بر اساس آمار موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، سرانه مقالات این دانشگاه ۳.۵ است که رتبه اول را در بین دانشگاه‌های کشور به دست آورده است.

انبیاء با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره رسیدن به مرجعیت علمی و قرارگیری در جمع سرآمدان علمی جهان، مطرح کرد: هدف اصلی از تولید مقالات علمی و پایان‌نامه‌های دانشگاهی، کمک به مسائل کشور و هدف پژوهش، تولید علم نافع و حل مشکلات کشور است. دستاوردهای پژوهشی است که دانشگاه معتبر و غیر معتبر را از هم تفکیک می‌کند.

به گفته رئیس دانشگاه علم و صنعت، توسعه زیست‌بوم فناوری کارآفرینی و نوآوری، تاسیس معاونت فناوری نوآوری و راه‌اندازی پارک علم و فناوری از جمله اقدامات دانشگاه علم و صنعت بوده است.

او گفت: مجموع پژوهگشران یک درصد و دو درصد دانشگاه علم و صنعت ۷۷ نفر است.  بر اساس تایمز جهانی دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۰۰ پله پیشرفت داشته  است. همچنین تایمز آسیایی دانشگاه ها را از پنج شاخه بررسی کرده و دانشگاه علم و صنعت با در نظر گرفتن تمام این پنج شاخه در رتبه دوم قرار دارد. در آموزش و پژوهش و ارتباط با صنعت دانشگاه رتبه اول را کسب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان