- فیلم و سینما

دریافت تندیس ویژه بهترین مستند جشنواره «مینی گوت» فرانسه توسط مستندساز ایلامی

مستند آواز جغد کوچک، در جشنواره مینی گوت فرانسه از طرف هیئت داوران تندیس ویژه بهترین مستند را کسب کرد.

مهدی نورمحمدی مستندساز ایلامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بیشترین مستندهای ساخته شده من در حوزه حیات وحش بوده که آواز جغد کوچک به زندگی پرندگان، به ویژه دو جغد کوچک در جنگل‌های زاگرس و همچنین اثراث تخریب انسانی بر محیط زیست می‌پردازد.

وی افزود: این مستند در جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره بین المللی فیلم رشد که تندیس زرین و سیمین را کسب کرده جشن مستقل خانه سینما، سینما حقیقت، جشنواره مستند و تولیدات مراکز و… شرکت کرده و عناوین متعدد برنده شده است.

این مستندساز ایلامی تصریح کرد: تاکنون مستند آواز جغد کوچک 9 جایزه و تندیس کسب و در چند جشنواره دیگر نیز شرکت کرده است.

نورمحمدی ادامه داد: در جشنواره مینی گوت فرانسه مستند آواز جغد کوچک از طرف هیئت داوران تندیس ویژه بهترین مستند را کسب کرد.

وی یادآور شد: این جشنواره با موضوع پرندگان هر ساله با حضور برترین مستندسازان حیات وحش جهان برگزار که خوشبختانه در بین آثار مستند آواز جغد کوچک مورد توجه واقع شد.

نورمحمدی تصریح کرد: تاکنون مستندهای «در پناه بلوط» و «آواز جغد کوچک» در جشنواره های داخلی و بین المللی متعددی از جمله فجر، نامور بلژیک، حیات وحش ژاپن، شوالیه طلایی روسیه، گرن ایتالیا ، مینی گوت فرانسه، حیات وحش اروپا و… رتبه‌هایی را کسب کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت مستند نیازمند حمایت از طرف دستگاه‌های متولی بوده که هم اکنون طرح‌های مستندی ارائه شده که امیدواریم از لحاظ مادی مورد حمایت قرار گرفته شود.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید