- تکنولوژی

دولت آمریکا برای درهم‌ شکستن سیاست‌های اپل آماده می‌شود

انتظار می‌رود وزارت دادگستری ایالات‌ متحده در سال ۲۰۲۴ با شکایت بزرگ ضدرقابتی، اپل را به چالش بکشد.
 

اپل به‌زودی با اقدامات ضدانحصار جدیدی مواجه خواهد شد. به‌گزارش نیویورک تایمز وزارت دادگستری ایالات‌ متحده اکنون در مراحل پایانی تحقیقات ضدانحصار خود علیه اپل به‌سر می‌برد.

انتظار می‌رود پرونده‌ی ضدرقابتی گسترده علیه اپل در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ از طرف وزارت دادگستری ارائه شود. این اقدامات بیشتر به استراتژی اکوسیستم بسته‌ی اپل ارتباط دارند که آن را با اصطلاح «باغ دیواری» نیز می‌شناسیم.

محققان بررسی کرده‌اند ساعت هوشمند اپل چگونه هنگام ارتباط با گوشی آیفون عملکرد بهتری نسبت‌ به اتصال به گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی یا سایر برندها دارد. علاوه‌بر این بررسی‌هایی روی محدودسازی سرویس iMessage روی دستگاه‌های رقیب اپل انجام شده است. سیستم پرداخت اپل برای آیفون و محدودسازی شرکت‌های مالی از ارائه‌ی خدمات مشابه در اکوسیستم این شرکت نیز یکی دیگر از بندهای تحقیقات ضدرقابت محسوب می‌شود.

در واقع تحقیقات ضدرقابت ایالات‌ متحده به چالش‌های اپل در مدل تجاری قدرتمند این شرکت اشاره دارد که درحال‌حاضر آیفون را با دستگاه‌های دیگری مثل اپل واچ و سرویس‌هایی مثل اپل پی به‌طور عمیق و یکپارچه کنار یکدیگر نگه می‌دارد و در نتیجه مشتریان را به ماندن در اکوسیستم خود وادار می‌کنند.

 

اپل با تأکید بر اینکه در هیچ بازاری انحصار ندارد، از خود دربرابر ادعاهای ضدانحصار دفاع کرده است. به‌هرحال تحقیقات گسترده‌ی جدید علیه اپل شامل موارد دیگری مثل محدودیت‌های این شرکت علیه سرویس‌های بازی ابری، نحوه‌ی ادغام AirTags با آیفون و انحصار iMessage نیز می‌شود.

به‌نظر می‌رسد وزارت دادگستری اکنون درحال بررسی راهکار موفقیت‌آمیز اپل برای مقابله با مقررات کنونی اروپایی است و سپس شکایتش را به‌طور رسمی ارائه خواهد داد.

زومیت