- فرهنگی

دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد باید به تئاتری ها و جامعه هنری باور داشته باشد!

چند ماهی است از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رأس این وزارت می گذرد و طبیعتا خانواده فرهنگ از او توقعاتی دارند که در این مسیر سخت قطعا برنامه ریزی ها می تواند مهم و موثر واقع شود. جوانگرایی و سرعت بخشیدن به اتفاقات فرهنگی و هنری و البته درخواست های هنرمندان در حوزه های مختلف نکات مهمی است که این روزها خانواده هنر را در عملکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دلگرم می کند.هادی مرزبان کارگردان تئاتر که سال ها سابقه تدریس و بازی در این عرصه را تجربه کرده است در گفت و با خبرگزاری برنا از اوضاع و احوال هنر متبوعش در دوران مدیریت وزیر جدید می گوید.

هادی مرزبان کارگردان و مدرس تئاتر که در کارنامه هنری اش آثاری چون آهسته با گل سرخ، بنگاه تئاترال، تانگوی تخم مرغ داغ و… دیده می شود در خصوص ارزیابی اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار داشت : من اولین کارم را در زمان وزارت آقای اسماعیلی به روی صحنه می برم و انشالله کارمان به روی صحنه برود امکانات در اختیارمان قرار گیرد. به هرحال برای به روی صحنه بردن یک نمایش زحمت های زیادی باید کشید بعد از آن می توانم بگویم که اقدامات وزیر تا چه حد مثبت و مفید بوده است.من همیشه به بازیگرانم می گویم که یک بار که باهم همکاری داشته باشیم متوجه می شویم که می توانیم همکاری هایمان را ادامه دهیم یا خیر در ارتباط با وزیر جدید هم همینطور او هم مانند یک بازیگریست اما در مقیاس و مقام بزرگ تر، همه ی ما در حال بازی کردن یک نقش در جامعه هستیم، وزیر محترم هم یکی از اعضای این نمایش است و باید دید نقششان را چگونه ایفا می کنند امیدوار هستم که سوپر استار خوبی باشند.

مرزبان درباره توقعات از این دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اول اینکه باید کلیه امکانات را در اختیار دوستان تئاتری قرار دهند و دوم اینکه تئاتری ها و هنرمندان را باور داشته باشند. هنوز برخی از مسئولان با نگاه خوب به تئاتر و جامعه هنری نگاه نمی کنند و باورشان ندارد.ما لبیک مان را از 1357 گفته ایم و مانده ایم تا کار کنیم به همین دلیل کسی نباید به ما ناباورانه نگاه کند.کمترین چیزی که باید در اختیار ما قرار دهند همین امکانات است، اگر همین امکانات را در اختیار ما بگذارند حتی می توانند دیگر ما را نبینند. ما تنها کاری که می کنیم این است که برای این جمهوری تئاترکار می کنیم و لاغیر.

این کارگردان در پایان گفت: من به شخصه هیچ تصوری از تئاتر به جز عبادت ندارم و معتقد هستم با تئاتر به خدا نزدیک تر می شوم.

برنانیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید