- فیلم و سینما

رقابت فیلمساز کوتاه مستقل و فیلمساز دولتی با بودجه کلان ناعادلانه است

کارگردان فیلم کوتاه «تکه‌ای از تو» پس از اتمام سی و نهمین دوره اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران نسبت به نامزد نشدن فیلمش در بخش بهترین فیلم اعتراض کرد.
با پایان کار سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فیلم کوتاه «تکه‌ای از تو» به نویسندگی و کارگردانی هادی نوری با چهار نامزدی در بخش‌های کارگردانی، بازیگری، فیلمبرداری و گریم خوش درخشید و جوایز بهترین بازیگری برای نازنین احمدی، بهترین فیلمبرداری برای آرمان فیاض و بهترین گریم برای امید گلزاده را از آن خود کرد.
هادی نوری کارگردان این فیلم ضمن اعتراض به نامزد نشدن «تکه‌ای از تو» در بخش بهترین فیلم به بانی‌فیلم گفت: ابتدا باید بگویم هم برای فیلمم هم خوشحالم و هم ناراحت. به نظر من و خیلی از منتقدان جشنواره فیلم کوتاه تهران، «تکه‌ای از تو» با فاصله بهترین فیلم این دوره از جشنواره بود. به شدت از داوری ناراضی هستم و نسبت به آن نقد دارم. فیلم من به جز نامزدی و جوایزی که گرفته قطعا و حتما مستحق دیده شدن در بخش‌های فیلمنامه و بهترین فیلم بود. فیلم مستقلی که با همه ناداوری‌ها، هم‌تراز فیلمی با بودجه هنگفت دولتی موفقیت کسب کرد.
وی افزود: رقابتی که فیلمساز کوتاه مستقل را در تقابل با فیلمساز دولتی با بودجه کلان قرار دهد از اساس ناعادلانه است. با حضور حداقلی مخاطب حرفه‌ای و سینما بلد در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران، مجالی پیدا شد تا فیلم‌های پروپاگاندای شعارزده و نزدیک به سینمای بدنه بفروش دست و جیغ و هورا بگیرند و نهایتا به فراخور جو غیر سینمایی موجود داوری ‌هم تحت تأثیر قرار گیرد.
نوری در پایان گفت: به انتخاب بهترین فیلم داستانی در بخش ملی این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران به شدت اعتراض دارم و این انتخاب را بسیار ناعادلانه و غیرطبیعی می‌بینم. پیشنهاد می‌کنم فیلم‌های مورد توجه این دوره مورد قضاوت داورهای مستقل قرار گیرند تا ادعاهای بنده ثابت شود.

بانی فیلم

دیدگاهتان را بنویسید