- فرهنگی

ساخت مستند رادیویی از زندگی محمدعلی اسلامی ندوشن

برنامه «مستند فرهنگ» یکشنبه ۲۸ فروردین، به روایت مستندی از زندگی محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم و پژوهشگر معاصر کشورمان اختصاص دارد.

در برنامه «مستند فرهنگ‌» امروز، بخش هایی از داستان زندگی محمدعلی اسلامی ندوشن روایت می‌شود.
محمدعلی اسلامی ندوشن متولد ۱۳۰۴ در ندوشن یزد است. او دانش آموخته حقوق بین الملل از فرانسه است و در دانشگاه تهران علاوه بر دروس حقوقی، به تدریس نقد ادبی و سخن سنجی و ادبیات تطبیقی نیز می‌پرداخت.
اسلامی در دهه‌های اخیر بیشتر اوقات خود را صرف تحقیق آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرده و آثارش به صورت کتاب در بیش از ۵۰ جلد در زمینه‌های گوناگون اعم ادبی، فرهنگی و اجتماعی به چاپ رسیده است.
کتاب «ابر زمانه و ابر زلف» وی در سال ۱۳۴۲ به عنوان کتاب برگزیده سال از سوی انجمن کتاب انتخاب شد. اسلامی ندوشن در مدت ۷۰ سال بیش از ۷۰ کتاب و صدها مقاله در باب فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی به رشتهٔ تحریر درآورده‌است. تأسیس ایران‌ سرای فردوسی و انتشار فصل‌ نامهٔ هستی از اقدامات او در زمینهٔ اعتلای فرهنگ و ادب فارسی است.
برنامه‌ «مستند فرهنگ» کاری از گروه تولید و تامین، یکشنبه‌ها به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان‌فر ساعت۱۵:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید