- ورزش

سرمربیانی با بیشترین پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا / آنچلوتی بالاتر از گواردیولا در صدر

 سرمربی ایتالیایی باشگاه رئال مادرید هم در تعداد بازی و هم تعداد پیروزی صدرنشین تمامی سرمربیان دنیای فوتبال در لیگ قهرمانان اروپاست.

لیگ قهرمانان اروپا معتبرترین رقابت باشگاهی در فوتبال جهان، شاهد حضور مربیان برجسته‌ای در طول تاریخ خود بوده است. در این میان، برخی از مربیان با هدایت تیم‌های خود در تعداد بازی‌های بیشتری در این رقابت حضور یافته‌اند. در گزارشی به استناد آمار و ارقام سایت یوفا، به بررسی سرمربیانی می‌پردازیم که بیشترین تعداد پیروزی را در لیگ قهرمانان اروپا از زمان تغییر نام آن به این شکل در فصل ۱۹۹۲/۱۹۹۳ تجربه کرده‌اند.

کارلو آنچلوتی با 204 بازی و کسب 116 برد در صدر سرمربیانی در تورنمنت لیگ قهرمانان اروپا قرار می‌گیرد که صاحب بیشترین تعداد بازی و برد در چمپیونزلیگ است. برد 116 کارلتو مقابل بایرن مونیخ در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بدست آمد. پس از سرمربی کهنه‌کار رئال مادرید، پپ گواردیولا سرمربی فعلی منچسترسیتی قرار می‌گیرد که در 169 بازی موفق به کسب 109 برد شده است. جایگاه سوم این فهرست هم به سر الکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد با 190 بازی و 102 برد اختصاص یافته است.

پارس فوتبال