- اجتماعی, فرهنگی

«شب حکیم نظامی» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته حکیم نظامی در لرستان از برگزاری شب حکیم نظامی در خرم‌آباد خبر داد.
منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار  در لرستان به تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته حکیم نظامی در لرستان پرداخت و گفت: ۲۱ اسفندماه در تقویم رسمی کشور به نام روز بزرگداشت حکیم نظامی ثبت شده است. در طول یک هفته از ۱۴ تا ۲۱ اسفند در قالب بزرگداشتی با تاکید بر ایرانی و پارسی‌سرا بودن، به معرفی این شاعر بزرگ در استان پرداخته خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به همکاری دستگاه و نهادهای مختلف ازجمله صداوسیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ادارات ارشاد شهرستان‌ها، دانشگاه‌های استان و اداره کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در هفته بزرگداشت حکیم نظامی نشست‌های مختلف ادبی در استان با هدف معرفی هرچه بهتر این شاعر پارسی‌گوی و پرآوازه ایرانی برگزار می‌شود. 

احمدی با بیان اینکه نشست ادبی جایگاه حکیم نظامی در ادب فارسی با حضور استادان و پژوهشگران زبان فارسی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد، افزود: نشست ادبی شاعران با محوریت حکیم نظامی در رومشکان، چگنی و پلدختر، تبیین جایگاه حکیم نظامی در ادب فارسی و ظرفیت‌های داستانی در آثار او در شهرستان دورود و تبیین جایگاه حکیم نظامی در ادب فارسی و ظرفیت‌های نمایشنامه‌نویسی از آثار این شاعر ارزشمند در ازنا، ازجمله نشست‌هایی خواهند بود که در هفته بزرگداشت حکیم نظامی در استان برگزار می‌شوند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بخش‌های مختلف هنری نیز با هفته بزرگداشت حکیم نظامی همکاری دارند، اظهار کرد: در بخش هنرهای تجسمی، نیز خوشنویسی اشعار حکیم نظامی در خرم‌آباد و کوهدشت، پوسترسازی بزرگداشت حکیم نظامی در شهرستان سلسله و تصویرسازی از داستان‌های نظامی در شهرستان بروجرد انجام خواهد شد. 

احمدی با بیان اینکه ویژه برنامه‌ی شب نظامی با محوریت معرفی داستان ها و حکایت‌های حکیم نظامی از جمله لیلی و مجنون، خسرو و شیرین و … در میان مردم، در خرم‌آباد برگزار خواهد شد افزود: بزرگداشت حکیم نظامی نیز در الیگودرز همراه با شعرخوانی، موسیقی مقامی و … از دیگر برنامه‌هایی هستند که از سوی ستاد گرامی‌داشت هفته حکیم نظامی در لرستان در نظر گرفته شده‌اند.

 
ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید