- فرهنگی

ضرورت تبادل هیأت‌های رسانه‌ای پاکستان و ایران

خانم فرحت جبین گفت: تبادل هیأت‌های رسانه‌ای پاکستان و ایران نتایج بسیار مفیدی در بر خواهد داشت، چون توسعه روابط فرهنگی و رسانه‌ای بین دو کشور در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.
 

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم فرحت جبین، مدیر اجرایی سابق مجتمع فرهنگی الحمرا از طرف دولت پاکستان به عنوان وابسته مطبوعاتی در تهران برگزیده شد و قبل از سفر به تهران با جعفر روناس، وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور دیدار کرد.

روناس در سخنانی، به اهمیت ارتباط مستقیم رسانه‌های ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: بهترین راهکار نزدیک کردن دو ملت، ایجاد ارتباط مستقیم بین خبرنگاران و رسانه‌های دو کشور دوست و همسایه است تا برای اخبار یکدیگر بر رسانه‌های غرب تکیه نکنند.

وابسته فرهنگی کشورمان گفت: یکی از برنامه‌های پیش روی خانه فرهنگ، تأسیس انجمن رسانه‌ای ایران و پاکستان است تا با تشکیل این انجمن رسانه‌ای مشترک ارتباط مستقیم بین رسانه‌های دو کشور برقرار شود.

روناس در ادامه، به شهرت علامه اقبال لاهوری در ایران پرداخت و گفت: مردم ایران علامه اقبال را که در ایران به عنوان اقبال لاهوری مشهور است، بسیار دوست دارند و درباره اشعار فارسی او در ایران کارهای پژوهشی زیادی به عمل آمده است. ولی اشعار اردوی اقبال لاهوری به درستی در ایران معرفی نشده و جای فعالیت دارد.

وی تأکید کرد: ترجمه اشعار اردوی اقبال لاهوری به کمک دانشگاه تهران که دارای کرسی زبان اردو است، می‌تواند یک کار ماندگار ادبی باشد و به مردم ایران کمک می‌کند تا با اشعار اردوی شاعر محبوب خود نیز آشنا شوند.

خانم فرحت جبین تلاش‌های خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برای تحکیم روابط فرهنگی بین ایران و پاکستان را مورد تقدیر قرار داد و برای هر نوع همکاری در تأسیس انجمن رسانه‌ای دو کشور اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: تبادل هیأت‌های رسانه‌ای پاکستان و ایران نتایج بسیار مفیدی در بر خواهد داشت، چون توسعه روابط فرهنگی و رسانه‌ای بین دو کشور در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

فرهنگ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید