- فرهنگی

عجیب ترین آداب مردم تایلند

هر فرهنگ و تمدنی آداب و رسوم خاص خود را دارد که برای پیروان آن کاملا عادی و معمول است، اما بعضی از این آیین ها برای سایر مردم که از این قبیله نیستند عجیب و غیر معقول به نظر می‌رسد که از این بین می توان به عجیب ترین آداب مردم تایلند اشاره کرد.
در این مقاله ما سعی داریم به تعدادی از عجیب ترین آداب مردم تایلند اشاره کنیم و گردشگران تور تایلند را با این آیین ها آشنا سازیم. بنابراین اگر از علاقمندان به کسب اطلاعات در این زمینه هستید و یا قصد سفر به تایلند را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

آداب پخش سرود ملی در تایلند

یکی از این آداب این است که سرود پادشاه همیشه قبل از فیلم ها و برنامه های فرهنگی این کشور پخش می شود. ساعت ۸ صبح و ۶ بعد از ظهر زمان هایی هستند که سرود ملی تایلند در مجامع عمومی پخش می‌شود. حتی پیش از نمایش هر فیلم، تئاتر یا هرگونه برنامه فرهنگی باید سرود پادشاه پخش گردد و همه مردم هم به ‌احترام این سرود باید روی پا بایستند. اگر کسی این کار را نکند قطعا بی‌ادبی محسوب شده و مرتکب کاری خلاف قانون شده‌ است که این موضوع برای گردشگران عجیب به نظر می رسد.
 

قوانین خنده دار در کشور تایلند

در این کشور قانون های خنده داری نیز وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم. هر کشوری ممکن است تعدادی قانون عجیب و حتی خنده دار داشته باشد که با جهان مدرن امروزه تناقض داشته باشد و کمی غیر متعارف به نظر برسد. کشور تایلند هم از این قبیل قانون ها دارد: 1- خارج شدن از خانه بدون پوشیدن لباس زیر ممنوع می باشد. 2- برای راندن یک وسیله نقلیه موتوری باید بالاتنه پوشیده باشد. 3- پرت کردن میوه درخت دوریان ممنوع بوده و جریمه آن طبق تعداد تیغ‌هایی که در بدن فرد فرو رفته محاسبه می‌ گردد. 4- پا گذاشتن روی پول تایلند به دلیل وجود عکس پادشاه این کشور، ممنوع است. این ها برخی از آداب و رسوم عجیب جهان هستند که مربوط به تایلند می شوند.

دستشویی ها سه گانه در تایلند

یکی دیگر از عجیب ترین آداب مردم تایلند مربوط به دستشویی های زنانه و مردانه این کشور می باشد. زمانی که شما احساس می کنید به سرویس بهداشتی نیاز دارید و برای این منظور به سمت دستشویی می روید، سه در به‌جایِ دوتا در مقابل خود می بینید. تایلند یکی از نخستین کشورهایی است که جنس سومی برای دستشویی‌ها معرفی کرده است: یک دستشویی‌ برای تراجنسیتی‌ها، البته این دستشویی‌ها در همه ی اماکن عمومی تایلند وجود ندارد. کشور تایلند و خصوصا شهر بانکوک، تحمل بسیار بالایی نسبت به جنسیت و هویت‌های جنسی مختلف دارد. همچنین کشور تایلند عجیب ترین سنت های ازدواج در جهان را نیز داراست، به طوری که سخت ترین شرایط ازدواج در تایلند می باشد.
آیین و فرهنگ‌های مختلفی در سرتاسر دنیا به بهانه تولد، ازدواج، مرگ و رسیدن به بلوغ و سایر موارد وجود دارد، آدابی که شاید از نگاه سایرین، پرخاشگرانه، خوفناک، تاسف بارو سنگدلانه باشد، اما برای مقلدان آن فرهنگ مقدس بوده و روی آن ها تعصب دارند. 

دیدگاهتان را بنویسید