- فیلم و سینما

فیلم سینمایی سردار شهید همدانی تهیه می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تهیه و تولید فیلم سردار شهید حاج حسین همدانی در ذیل کنگره هشت هزار شهید استان همدان خبر داد.

مسعود ویژه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در راستای کنگره هشت هزار شهید استان، زندگینامه شهید حسین همدانی به صورت فیلم درمی‌آید، اکنون طرح اولیه فیلم‌نامه تهیه شده و جلسه نهایی تهیه این فیلم پس از تأیید خانواده سردار همدانی در مردادماه برگزار خواهد شد که پس از آن کار برای تهیه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های اداره کل ارشاد استان برای برگزاری کنگره هشت هزار شهید در سه کمیته تعیین شده است، افزود: این کمیته‌ها شامل کمیته رسانه، کمیته تألیف کتاب و کمیته فرهنگی و هنری است که در اهم فعالیت‌های اداره کل ارشاد در کمیته فرهنگی و هنری بررسی می‌شود. در کمیته فرهنگی و هنری دو فیلم سینمایی بررسی شده و قرار است فیلم سینمایی شهید قهاری با حمایت بنیاد روایت و فیلم سینمایی شهید همدانی توسط سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی تهیه شود.

ویژه همچنین از اجرای نمایش بزرگ «فصل شیدایی» در راستای کنگره هشت هزار شهید استان خبر داد و گفت: این نمایش یک مجموعه نمایشی بزرگ است که از خلقت حضرت آدم تا دوران معاصر را روایت می‌کند. در پایان به انقلاب اسلامی اشاره کرده و در نهایت به شهدای استان همدان می‌پردازد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در حال حاضر درحال آماده سازی کار هستیم که در نیمه دوم مردادماه این نمایش در همدان در محل زمین اطراف نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود. جشنواره «حبیب حرم»، تولید مستند روایی شهید خوش لفظ و سردار سلگی با مشارکت سازمان سینمایی، تولید آلبوم موسیقی از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد در راستای برگزاری کنگره برگزار می‌شود. برگزاری کارگاه‌های تجسمی و تهیه تابلوهای فاخر از شهدا، گرامیداشت سرکار خانم دباغ به عنوان بانوی مبارز انقلابی، تهیه کلیپ‌های متنوع از شهدا و… از جمله برنامه‌های اداره کل ارشاد در راستای برگزاری کنگره است.

ویژه به فعالیت کمیته رسانه اشاره کرد و گفت: در این کمیته رویداد محتوای رسانه‌ای در رسانه‌های اصلی و مجازی برگزار شد که بیش از ۸ هزار اثر در قالب‌های یادداشت، مقاله، مصاحبه، عکس و… به دبیرخانه ارسال شده است، این رویداد در بین روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، هفته نامه‌ها و روزنامه‌های محلی استان برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در کمیته تألیف کتاب نیز قرار است از ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس حمایت شود. تاکنون ۲۰ عنوان کتاب تجدید چاپ شده و ۲۰ عنوان نیز پس از تایید محتوایی تجدید چاپ خواهند شد.

ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید