- فرهنگی, هنر

قزوین میزبان نخستین رویداد ملی بداهه نویسی مشق مادر است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین محمدحسین فائزی اظهار کرد: نخستین جشنواره بداهه نویسی بانوان خوشنویس کشور تحت عنوان یک رویداد ملی در رشته‌های نستعلیق و شکسته‌نستعلیق شامل کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین آیات و اشعار با موضوع مقام زن و مادر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری به صورت همزمان در ۲۳ دی ماه جاری، به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) در حوزه های هنری مراکز استانی سراسر کشور برگزار می‌شود.
به گفته فائزی، تنها آثاری در بخش داوری جشنواره شرکت داده می‌شوند که در زمان برگزاری رویداد به صورت حضوری تولید شده و برچسب مشخصات هنرمند، پشت اثر الصاق شده باشد.
وی تاکید کرد: آثار تولیدی پس از جمع‌آوری توسط حوزه های هنری استان ها، مهر و موم شده و بلافاصله برای داوری به دبیرخانه جشنواره که حوزه هنری استان قزوین است، ارسال می شود و در این راستا آثار فاقد برچسب و یا آثاری که هنرمندان خود اقدام به ارسال آنها کنند، پذیرفته نخواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در مراسم اختتامیه مشق مادر، ۱۵ هنرمند برتر از جوایز ۵۰ میلیون ریالی و ۱۰۰ هنرمند منتخب نیز از جوایز نقدی پنج میلیون ریالی برخوردار می شوند و هیچگونه محدودیت سنی نیز برای شرکت کنندگان در این رویداد ملی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه قزوین از دیرباز مهد پرورش نام‌آوران زیادی در حوزه هنر خوشنویسی است، اضافه کرد: با توجه به اینکه لقب پایتخت خوشنویسی ایران به قزوین اطلاق می‌شود بایستی رویدادهایی که در این بخش برگزار می شود نیز در قد و قواره پایتخت خوشنویسی ایران باشد.
فانزی یادآور شد: متاسفانه تنها رویدادی که در قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته، برگزاری دو سالانه خوشنویسی بوده در حالی که معتقدیم رویدادهای خوشنویسی بایستی حداقل هر ۶ ماه یک مرتبه در سطح این استان برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید