- فرهنگی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی: نقدها را بی‌واسطه خواهیم شنید

 

جمعی از منتقدان سینمای ایران با حضور در بنیاد سینمایی فارابی با مدیرعامل این بنیاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

 در راستای گسترش تعاملات بنیاد سینمای فارابی با بدنه فعالان حرفه‌ای سینمای ایران، جمعی از منتقدان و فعالان اثرگذار در حوزه نوشتار سینمایی با سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرعامل فارابی در این دیدار ضمن اهمیت برگزاری جلسه با فعالان حرفه‌ای صنوف سینمایی اظهار داشت: فارابی در سال گذشته با زردنگاری‌های بسیاری مواجه بود که نه نقد سازنده و نه حتی حرف قابل استنادی برای گفتن داشتند، و ما به جای جدل رسانه‌ای وقت خود را بر روی تولید اثر و ارتقای فعالیت‌های سینمای ایران گذاشتیم.

وی افزود: در این یک سال کار کردیم و حالا کارنامه‌ای وجود دارد که می‌تواند محل ارزیابی و نقد ما باشد و از اینکه کارنامه خود را در بوته نقد بگذاریم استقبال می‌کنیم.

جوادی خاطرنشان کرد: نقدها را بی واسطه خواهیم شنید و جلسه با اهالی نقد و نظر سینما را یکی از مهمترین جلسات با صنوف حرفه‌ای سینما برای خود می‌دانیم چرا که از اینکه عملکردمان نقد اصولی و حرفه‌ای شود استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی: نقدها را بی‌واسطه خواهیم شنید

در این جلسه که با حضور چهره‌های سرشناسی از منتقدان و فعالان حوزه نوشتار سینمایی برگزار شد، اهمیت جریان اصیل نقد در راهبرد مدیریت کلان سینما، جایگاه امروز نقد و نوشتار سینمایی، لزوم ارتباط مداوم فعالان حوزه نقد با مدیریت سینما و ارائه راهبرد موثر به بنیاد سینمایی فارابی و همچنین تلاش فارابی در ارتقای حوزه تخصصی نوشتار سینمایی از جمله مهمترین مسایلی بود که مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

خسرو دهقان، جلیل اکبری صحت، امیر قادری، بهزاد صدیقی، حسن گوهرپور، منوچهر اکبرلو، سعید مروتی، علیرضا اخلاقی، علی افشار، علیرضا مجمع و حمیدرضا مدقق از جمله منتقدان و فعالان حوزه نوشتار سینمایی حاضر در نخستین دیدار مدیرعامل فارابی با منتقدان سینمای ایران بودند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید