- فرهنگی

معاون وزیر ارشاد: مجتمع فرهنگی ابوموسی پس از ۹سال وقفه، تکمیل می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی چندمنظوره جزیره ابوموسی که از سال ۹۳ آغاز شده است، با تخصیص اعتبار از سرگرفته و تکمیل می‌شود.

سیدمحمود اسلامی روز سه‌شنبه در حاشیه سفر به جزیره ابوموسی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره‌برداری از این پروژه که هم‌اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر اخیر خود به هرمزگان (جمعه سوم شهریور) در این باره دستور ویژه‌ای صادر کرده است.

وی ادامه داد: در جریان سفر نخست رییس جمهور به استان هرمزگان ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه مصوب شد که تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال از آن اختصاص یافته است و باتوجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیری‌ها برای اختصاص ۲۷۰ میلیارد ریال باقی‌مانده نیز انجام شد و به‌زودی اعتبارات تازه داده می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: بررسی‌های کارشناسی برای تجهیزات مورد نیاز نیز آغاز شده و مجتمع فرهنگی – هنری چندمنظوره ابوموسی در دولت سیزدهم تکمیل و در اختیار مردم این جزیره قرار خواهدگرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این باره گفت: استاندار هرمزگان در سفر روز جمعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، تعیین تکلیف این مجتمع را خواستار شد که منجر به دستور ویژه وزیر در این باره شد.

اسماعیل جهانگیری یادآورشد: ساخت مجتمع فرهنگی هنری ابوموسی با زیربنای بیش از چهار هزار و ۶۰۰ مترمربع در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.

به گفته این مسئول، این مجتمع دارای سه بخش اصلی شامل سالن اصلی آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۶۹ نفر، با قابلیت اجرای موسیقی و نمایش و برگزاری همایش و بخش٬های آموزشی و اداری است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید