- فرهنگی, هنر

نمایشگاه خوشنویسی و مینیاتور ایران با عنوان «هنر به عنوان پل» در کازان

با همکاری سرکنسولگری سفارت جمهوری اسلامی و موزه دولتی هنرهای تجسمی « خزینه » کازان، نمایشگاه خوشنویسی و مینیاتور ایران با عنوان «هنر به عنوان پل» برگزار می شود.

به نقل از بنیاد ابن سینا، با حمایت بنیاد ابن سینا و همکاری سرکنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران و موزه دولتی هنرهای تجسمی « خزینه » کازان، نمایشگاه خوشنویسی و مینیاتور ایران با عنوان « هنر به عنوان پل » برگزار می شود. در این نمایشگاه آثار فاخر مینیاتور و خوشنویسی  هنرمند ایرانی استاد رضا بدرالسماء، استاد طاووسی  و هنرمند تاتار خانم لیرا سلیمان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت .

هنر با زبان تصویر می تواند نقطه اتصال و ارتباط فرهنگ میان ملل باشد. هنرهای تجسمی ایران از جمله خوشنویسی و مینیاتور تنها یک هنر نیست بلکه تاریخی از اصالت، فرهنگ، سنت ، فلسفه و تمدنی ایرانی اسلامی است.

زمان نمایشگاه از تاریخ ۲ آپریل  تا ۷ آپریل ۲۰۲۴ ( ۱۴ لغایت ۱۹ فروردین ۱۴۰۳) در گالری « خزینه» موزه دولتی هنرهای تجسمی کازان از ساعت ۱۶:۰۰ برگزار خواهد شد. نمایشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان ترتیب داده شده و در پایان نمایشگاه تعدادی از آثار بنیاد ابن سینا به موزه دولتی هنرهای تجسمی کازان اهداء خواهد شد .

بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد است.