- فرهنگی

نمایشگاه کتاب تهران ویترین فرهنگ مردم ایران برای جهان است

عبودتیان گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ویترین فرهنگ مردم ایران برای جهان است و دستخوش قرار دادن و تقلیل این ظرفیت‌ بزرگ، دور‌اندیشانه و عاقلانه نیست.

 

«سید احمد عبودتیان» دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یکی از جلوه‌های فرهیختگی مردم ایران دانست و با اشاره به حضور پرشور ناشران و استقبال مردم از این رویداد مهم فرهنگی، اظهار داشت: تقریبا تمام طیف‌های فکری و فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران حضور چشمگیر دارند و آثار و آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و روایی خودشان را در این عرصه عمومی، عرضه می‌کنند.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، افزود: نمایشگاه کتاب تهران به‌قدری رویداد مهم و زیبایی است که نمی‌توان آن را مختص، منحصر و محدود به بخش یا گروهی از مردم همانند جامعه علمی و دانشجویان دانست، بلکه آحاد مردم از تفکرات و سلایق مختلف، نیازهایشان را در نمایشگاه دریافت می‌کنند.

عبودتیان بیان کرد: سعه‌‌صدر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به‌قدری است که همه طیف‌های مختلف در نمایشگاه کتاب، فعالیت موثر دارند و گفت‌وگو و نزاع گفتمانی رقم می‌خورد که همین مسئله نشان‌دهنده سطح فرهیختگی مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره ابعاد بین‌المللی این رویداد‌ فرهنگی، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ویترینی از فرهنگ مردم ایران برای جهان است. این رویداد بزرگ در حوزه کتاب، هرساله با ارائه آثار در حوزه‌های مختلف، موجب می‌شود همه مردم با هر سطحی از علم و دانش در آن شرکت داشته باشند.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، حضور اقشار مختلف از زن و مرد تا کودک و نوجوان و بزرگسالان در نمایشگاه کتاب تهران را ویژگی مثبت آن دانست و افزود: دستخوش قرار دادن و تقلیل دادن چنین ظرفیت‌های بزرگی به‌بازی‌های جناحی و طیف‌بندی، دوراندیشانه و عاقلانه نیست، چراکه ما در دنیا یک ملت پیشران هستیم، لذا نباید فرهنگ را در مسائل سیاسی هزینه کنیم.

عبودتیان در پایان نمایشگاه کتاب تهران را یک رویداد کاملا مردمی دانست و بیان کرد: همه ناشران و نویسندگان ما از دل مردم هستند و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اتفاقی است که بخش عمده‌ای از فرهیختگان‌مان از اساتید، هنرمندان و اهل علم تا عموم مردم و جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند و تنها دولت نقش تسهیل‌گری آن را برعهده دارد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید