- ورزش

هلند اولین قربانی والیبال ایران

تیــم ملی والیبال ایران در حالی در سومین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در مصاف با هلند به برتری 3 بر صفر دست یافت که آلکنو تصمیم گرفته بود برای این بازی از سعید معروف و موسوی هم استفاده کند، هرچند که باز هم جوانان تیم ملی میدان‌دار بازی بودند.
آلکنو بعد از بازی با روسیه گفته بود: «نتیجه را واگذار کردیم، اما بازیکنان جوان ما خودشان را خوب نشان دادند و نسبت به بازی با ژاپن تلاش بیشتری داشتند برای انجام کارهایی که از آنها خواسته بودیم و این برای تیم ما یک قدم رو به جلو بود. البته در پوئن‌های پایانی تمرکز خود را از دست می‌دهیم، اما این طبیعی است، چراکه به انجام بازی‌های بیشتر و کسب تجربه نیاز داریم. نباید فراموش کرد که چند بازیکن برای اولین بار است که در ترکیب تیم ملی قرار گرفته‌اند و در چنین سطحی به میدان رفته‌اند. طبیعی است که جو مسابقه برای جوان‌ترها سنگین باشد و نتوانند عملکردی را که از آنها دیده شده به نمایش بگذارند. اما باید به این بازیکنان فرصت کسب تجربه داد تا در آینده بتوانند به تیم کمک کنند. در ماراتن سنگین المپیک نمی‌توان صرفاً به چند بازیکن باتجربه بازی داد، اما نقطه مثبت تیم ما تلاش بازیکنان برای پیشرفت در کار گروهی و انجام برنامه‌های تاکتیکی در زمین است، ولی به زمان بیشتری نیاز داریم. ضمن اینکه هدفمان از حضور در این مسابقات بالا رفتن تجربه تیمی برای حضور در المپیک است و تمام تلاشمان را می‌کنیم که نهایت استفاده را از این مسابقات برای المپیک ببریم.»
ایران در مصاف با هلند، دست اول را با قدرت تمام و 25 بر 18 برد و در دست دوم هم به‌رغم اینکه هلند خود را پیدا کرده بود و با تک‌ستاره‌اش امتیازهای خوبی به دست آورد، در نهایت 25بر23 به برتری رسید. با وجود این دست سوم داستان دیگری داشت، دستی که کار برای ایران دشوار شد. جوانان تیم در این دست اندکی از لحاظ بدنی کم آوردند و مانند بازی با روسیه همانطور که سرمربی تیم نیز بدان اشاره داشت در گرفتن پوئن‌های پایانی استرس داشتند و همین کار را سخت کرد. هرچند که در نهایت به برتری 30 بر 28 رسیدیم. باوجود این نباید از برتری 20 بر 15 ایران در این ست به سادگی گذشت. اختلافی که به سبب افت بدنی بازیکنان خیلی راحت از سوی حریف جبران شد. با این حال یاران آلکنو به‌خصوص جوان‌ها در این بازی نمایش قابل قبولی داشتند، خصوصاً در زدن سرویس‌های خوب که منجر به کسب امتیازهای حساسی شد تا ایران تا پایان دور اول در رده دوازدهم جدول قرار گیرد.

ورزش سه

دیدگاهتان را بنویسید