- فرهنگی, هنر

هنرمندان حرفه‌ای در جشنواره هنرهای تجسمی فجر شرکت کنند

داور بخش نقاشی تجسمی فجر معتقد است وقتی هنرمندان به سطحی از هنر حرفه‌ای می‌رسند و عنوان هنرمند حرفه‌ای به آنها اطلاق می‌شود، دیگر در جشنواره‌ها شرکت نمی‌کنند. جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز از این منظر در بخش رقابتی جای خالی اساتید هنر را احساس می‌کند.

محمد خزائی هنرمند نقاش، استاد دانشگاه و داور بخش نقاشی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره این جشنواره و حضور هنرمندان در آن به پانا گفت: «یک عیب یا عادت بد در ایران وجود دارد که من هیچ‌گاه متوجه منطق آن نشدم و آن اینکه وقتی هنرمندان به سطحی از هنر حرفه‌ای می‌رسند و عنوان هنرمند حرفه‌ای به آنها اطلاق می‌شود، دیگر در جشنواره‌ها شرکت نمی‌کنند. جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز از این منظر در بخش رقابتی جای خالی اساتید هنر را احساس می‌کند. این در حالی است که شرایط در دنیا این‌گونه نیست و هنرمندان حرفه‌ای و اساتید پیشکسوت نیز در بخش رقابتی جشنواره‌های مختلف هنری شرکت می‌کنند.»

وی بیان کرد: «بسیاری بر این باورند که هنرمندان تازه‌کار و جوان باید در جشنواره‌های هنری شرکت کنند تا دیده شوند اما به اعتقاد من باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. کمااینکه ما جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران را برای این منظور داریم و هنرمندان جوان ازطریق حضور در این جشنواره می‌توانند مسیر حرکت خود را به سمت حرفه‌ای شدن سوق دهند.»

داور پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره معیارهای انتخاب آثار بخش نقاشی در این دوره از جشنواره گفت: «ما در داوری با آثار آماتور و حرفه‌ای سروکار داشتیم و آثار نهایی بر اساس معیارهایی چون رعایت مبانی هنرهای تجسمی، نوآوری، خلاقیت و نوع موضوعات (مفاهیم) انتخاب شدند.»

خبرگزاری پانا

دیدگاهتان را بنویسید