- فرهنگی

«هنر متعهد» وحدت و همدلی را افزایش و از رموز توسعه و پیشرفت جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه که به منظور عرض خیر مقدم و خداقوت و تماشای آثار شرکت کننده در سالن های اجرای جشنواره حضور یافته بود، گفت: «هنر متعهد» وحدت و همدلی را افزایش و از رموز توسعه و پیشرفت جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ  وارشاد اسلامی گلستان، در نخستین روز بخش آزاد و بین الملل بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیین و سنتی در استان گلستان( جمعه 7 مهر ماه) ، در شهرستان گرگان و کردکوی  6 نمایش به روی صحنه رفتند.

پیش و یا پس از پایان اجراها، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه با حضور در سالن های اجراهای نمایش، ضمن عرض خیر مقدم و خداقوت، با سرپرستان و هنرمندان گروه های شرکت کننده در جشنواره در فضایی صمیمی به گفت و گو نشست.

وی در حاشیه این دیدار ها ضمن ابراز خرسندی از حضور گروه های شرکت کننده در جشنواره و ادای احترام به هنرمندان حاضر خصوصا پیشکسوتان و استماع دغدغه ها و نیازهای آن ها، درباره هنر و هنرمندی، گفت: «هنر متعهد» وحدت و همدلی را افزایش و از رموز توسعه و پیشرفت جامعه است.

محمد رعیت افزود: اگر امروز نیز همان وحدت و همدلی  دوران هجوم شرق و غرب به کشورمان و سال های حماسه و ایثار را داشته باشیم و اتحاد و همبستگی و وحدت خود را حفظ کنیم، قطعا کشور عزیزمان تا لحظه ظهور، پیروز و موفق پیش خواهد رفت و پرچم این خیمه حسینی به دست صاحب اصلی آن، حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داده خواهد شد.

وی با اشاره  به هفته وحدت که  سرآغاز خوبی ها، پاکی ها و فرصتی برای اتحاد، همدلی و همزبانی میان مسلمانان است، گفت: برپایی رویدادی چون جشنواره آیینی و سنتی که ریشه در فرهنگ کهن ایران اسلامی دارد، ابزاری قدرتمند برای توسعه و تعالی و ساختن ایرانی قوی تر است.

یادآوری می شود، بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنر‌های نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» به میزبانی خراسان شمالی (بجنورد) و «سمینار‌های پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید